مجموع نظرات: ۲۰
سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
۳ نفر

یک بهله عقاب گرسنه که برای یافتن غذا بر روی دیوار یکی از خانه‌های واقع در کوچه میلان سیزده، خیابان شریعتی در شهرک ولی‌عصر(عج) فرود آمده و موجب ترس و نگرانی شهروندان شده بود با تلاش مأموران ایستگاه ۳۸ آتش‌نشانی زنده‌گیری شد و به بوستان پرندگان پردیسان انتقال پیدا کرد.

عقاب شهرک ولیعصر

همشهری آنلاین _ رضانیکنام: این نخستین باری نیست که پرندگان شکاری در محدوده جنوب شهر دیده شده‌اند. یکی از دلایلی که باعث شده این پرندگان در آسمان مناطقی چون ۹، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بیشتر دیده شوند، گستردگی فضای سبز و وجود بوستان‌های بزرگ در نقاط مختلف است. البته دلایل دیگری هم در این زمینه وجود دارد، مثلاً فراوانی لانه و آشیانه کبوتر روی پشت‌بام برخی از خانه‌ها که توجه هر نوع پرنده شکاری گرسنه را به سمت این شکارها جلب می‌کند.

رئیس ایستگاه ۳۸ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در باره حادثه زنده‌گیری عقاب طلایی در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران گفت: «حوالی ظهر از طریق مرکز پیام ۱۲۵ آتش‌نشانی به عوامل ایستگاه ۳۸ اعلام شده بود که شهروندان از فرود آمدن یک بهله عقاب بر دیوار یکی از خانه‌های محدوده شهرک ولی‌عصر(عج) و ایجاد ترس و نگرانی ساکنان خبرداده بودند، به همین دلیل و به محض اطلاع از حادثه مأموران این ایستگاه به محل مورد نظر اعزام شدند و برای زنده‌گیری این پرنده شکاری اقدام کردند.»

«ابوتراب غیاثی» از وضعیت عقاب گرسنه و سرنوشت این پرنده زیبا صحبت کرد و گفت: «خوشبختانه این پرنده شکاری با روش‌ مناسب زنده‌گیری شد تا در نخستین فرصت به بوستان پرندگان پردیسان انتقال پیدا کند.»

وی در پایان ضمن قدردانی از شهروندانی که این ‌گونه حوادث را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام می‌کنند، افزود: «زنده‌گیری پرندگان شکاری و حیواناتی مثل روباه تجربه و مهارت خاص خودش را می‌طلبد و در غیراین صورت می‌تواند خطری جدی برای شهروندان تلقی شود و هم اینکه به این حیوانات و پرندگان نیز آسیب جدی برسد.»

کد خبر 689908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمدناصر IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    بهترین کار همینه . دست بچه های آتشنشانی درد نکنه که این پرنده رو نجات دادن از دست آدم ها. من یکبار دیدم که آقایی توی پشت بام خونش یه عقاب گرفت و رفت فروختش.
  • رحیم زاده IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    از بس که انسان ها طبیعت رو تخریب کردند این پرنده های شکاری هم دیگر چیزی برای شکار پیدا نمی کنند و سر از شهرها در می آورند. وای که بعضی ما آدم ها چقدر بی رحم می شویم. محیط زیست و جنگل ها را داریم برای منافع خودمان نابود می کنیم. یکی باید به داد برسد.
  • داروین IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقاب خیلی قشنگ و با ابهت است......
  • ایرج IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    برادر من سال هاست که توی آتشنشانی خدمت می کنه اما با اینکه این شغل خیلی سخت و استرس زاست هنوز قانون مشاغل سخت براشون اجرا نشده. برادر من چند بار که برای گرفتن مار و عقرب و دیگر حیوانات خطرناک به ماموریت رفته بود زخمی شده. اما کیه که ببینه. گرفتن این عقاب بدبخت نمونه ای از این کارهای سخت است
  • بابک IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقابی که روی شاخه می نشیند، هیچ وقت از شکستن شاخه هراس ندارد چون او به شاخه اعتماد نکرده است بلکه به بال های خودش باور دارد.
  • ناصرخسرو IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست و اندر طلب طعمه پر و بال بیاراست بر راستی بال نظر کرد و چنین گفت امروز همه روی جهان زیر پر ماست بر اوج چو پرواز کنم از نظر تیز می بینم اگر ذره ای اندر تک دریاست گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست بسیار منی کرد و ز تقدیر نترسید بنگر که ازین چرخ جفا پیشه چه برخاست
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقاب اهل غر غر کردن نیست و مسئول زندگی خودشه
  • زهرا امیری IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    روی دیوار خونه یارو رفته نشسته؟ یعنی از کجا آومده ؟
  • مجنون IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقاب -تو قفس هم عقابه - اگر شخصیت انسان رشد کنه، حتی تو محدودیت ها هم می تونه خودشو شکوفا کنه - عقاب صفت باشیم نه لاشخور صفت
  • رها IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 0
    از عقاب پرسیدند آیا ترس بر زمین افتادن نداری؟ عقاب گفت:”من انسان نیستم که با کمی به بلندی رفتن مغرور شوم، من در اوج بلندی نگاهم به پایین است!”
  • مولانا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقاب بلند پرواز و پیر قصه ما، مغرور و مقتدر در اندیشه شکار از فراز آسمان بیکران خدا نظری بر گستره زمین فکند، تا صید کند شکاری ز بهر خود ناگه بدید بر سفره زمین آهو بچه ای، مست و بازیگوش که شادی کنان در پی مادرش، همچون پر کاه می دوید و آن گه عقاب، شاه بال هایش بگستراند و از اوج اقتدار فرود آمد تا ورطه حضیض، تا در چنگال مرگ آورش کند اسیر آن طعمه لذیذ و آن صید دلپذیر اما به یک باره و ناگهان چشمان تیزبین عقاب پیر ما گره خورد در شهلای چشمان مادری کاینک آهو بچه، و آن طفل بی گنه اش گشته در دام هراسناک مرگ، اسیر
  • کاملیا IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    می دانی رفیق… درد تنهایی را به دل نگیر…. عقاب ها هم همیشه تنهایند…. این لاشخور ها هستند که همیشه جمعشان جمع است.
  • داوری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    عقابی که گیر بیفته دیگه عقاب نیست کفترچایه!
  • فارسیان IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    من حاضرم که حضانت این پرنده را قبول کنم. مطمئن باشید نمی فروشم و مثل بچه خودم ازش نگهداری می کنم. خانه ام توی شهر نیست توی شهرستان اسفراین هستم
  • معصومه IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    جالب
  • سوسن قاسمی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    3 0
    در کلام اول باید از سازمان آتش نشانی منطقه کمال تشکر را به عمل آورد، و دوم اینکه از مسئولین در خواست کرد که فکری به حال این پرنده ای گرسنه بکنن
  • نسترن متقی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    بیچاره کسانیکه در این منطقه بودن چقدر وحشت کردن