نام منطقه شوش در تهران با انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی گره خورده است، محله هرندی، دروازه غار، کوه سنگی، کوه گچی و...محله‌هایی که هر کدام روزگاری محل زندگی بزرگانی از این شهر بوده اما چندین سالی می‌شود که گره‌ای است کور در دل شهر و حالا شهرداری در نظر دارد چهره زندگی را به کوچه کوچه این منطقه برگرداند.

كوچه كوه گچي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در چند سال اخیر شهرداری و نهادهای اجتماعی زیادی در منطقه شوش فعالیت مدنی دارند، همه این افراد به دنبال این هستند که غم، سیاهی و آلودگی را از چهره این نقطه از شهر پاک کنند. آسیب‌های بی‌نهایتی که در طول چندین دهه در شوش به دلیل رها شدن و بی‌توجهی مستمر تلنبار شده بود و در دهه اخیر مانند غده‌ای چرکین در دل شهر خودنمایی می‌کرد. 

در دوره اخیر مدیریت شهری نیز اقدامات زیادی برای نجات این منطقه صورت گرفته، مانند جمع‌آوری معتادان و رهسپاری آنها به مراکز ترک اعتیاد یا پلمپ خانه‌هایی که مواد مخدر صنعتی و سنتی را توزیع می‌کنند. حالا در قدم بعدی شهرداری تهران تلاش دارد که رنگ زندگی به دیوارهای سیاه کوچه‌های این محله بپاشد تا شادی به آن برگردد. در عکس‌های زیر که امیرحسین رستمی گرفته، بخشی از این تلاش را در محدوده کوه گچی این منطقه می‌بینید: 

کد خبر 690253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 0
    دولت اینها میبینه میگه مردم شاد هستند ومشکل گرانی ندارند
  • سولماز IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 0
    حالا که چی؟ با این کارا مشکل اون محله ها درست میشه؟
  • ترلان IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 0
    چه قشنگه خدا کنه زودتر اون محله ها امن و پاک بشن