مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
۱ نفر

در این مقاله می خواهیم بهترین وکلای دیوان عدالت اداری در تهران را معرفی کنیم، اما قبل از آن که به این مسئله بپردازیم، آیا شما می دانید دیوان عدالت اداری کجاست؟ یا اصلا می دانید وکیل دیوان عدالت به چه نوع وکیلی گفته می شود؟ با ما همراه باشید تا شما را با این عناوین آشنا کنیم.

معرفی بهترین وکلای دیوان عدالت در تهران

دیوان عدالت اداری و وکیل دیوان

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع قضایی تخصصی می باشد که برای رسیدگی به شکایات مردم علیه ارگان ها و سازمان های دولتی تاسیس شده است. رئیس دیوان عدالت اداری توسط رئیس قوه قضائیه انتخاب می شود. رسیدگی به امور در این نهاد قضایی از آیین دادرسی مختص به خود، تبعیت می کند و به کل با دادگاه های عمومی و انقلاب تفاوت دارد. فرض کنید شخصی بخواهد اعتراضی را در دیوان عدالت اداری ثبت کند و علیه یک سازمان دولتی شکایت کند. از آن جایی که قوانین حاکم بر این سازمان با دادگاه های عمومی متفاوت است و رسیدگی به پرونده دشواری های زیادی دارد، شخص به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و نیاز به وکیل دیوان عدالت اداری دارد. وکیل قادر خواهد بود از طرف موکل خود در دیوان طرح شکایت نموده و پرونده وی را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.

رسیدگی به پرونده عدالت اداری چه مراحلی دارد؟

ابتدا متقاضی باید از طریق سامانه ثبت درخواست دیوان یا سامانه ساجد، دادخواست خود را ثبت کند. سپس پرونده به دیوان ارسال می شود و در شعب بدوی به ترتیب نوبت رسیدگی می شود. دیوان عدالت پس از رسیدگی به پرونده حکم موقت را صادر می کند و در این مرحله اگر متقاضی اعتراض داشته باشد، می تواند اعتراض خود را از طریق وکیل دیوان، ثبت کند. در این مرحله اعتراض وارده در شعب تجدید نظر رسیدگی می گردد و رای قطعی صادر می شود. 

وکیل دیوان عدالت چه پرونده هایی را قبول می کند؟

وکیل دیوان عدالت در زمینه های مختلفی وکالت افراد را می پذیرد و به پیگیری پرونده به شیوه ای عالی می پردازد. پرونده های مربوط به اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون مالیاتی، شورای کارگاه، کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده ۹۹ و ...  از جمله پرونده هایی هستند که وکیل دیوان عدالت در آن ها فعالیت می کند. دادخواستی که به دیوان عدالت ارائه می شود باید از قواعد خاصی پیروی کند که تنظیم این دادخواست در تخصص وکیل دیوان می باشد. 

وکیل دیوان عدالت چه پرونده هایی را قبول می کند؟

یک وکیل کار بلد دیوان عدالت چه ویژگی هایی دارد؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم به برخی ویژگی های بهترین وکیل دیوان اشاره کنیم. یک وکیل دیوان عدالت توانایی اعتراض به آرایی که دیوان صادر می کند را دارد و در صدد پیگیری این اعتراض ها بر می آید. همچنین در تمامی زمینه های دیوان عدالت اداری، به افراد مشاوره حقوقی ارائه می دهد. وکیل دیوان توانایی بررسی اسناد و رسیدگی به اصالت آن ها را دارد و همچنین می تواند لازم الاجرا بودن یک سند را در دیوان تشخیص دهد.

چرا باید وکیل دیوان داشته باشیم؟

از آن جایی که دیوان عدالت قوانین دشواری دارد و فرد عادی به دلیل نداشتن تخصص نمی تواند پرونده های دیوان را مطالعه کند، پس داشتن وکیل برای دیوان عدالت الزامی است. با گرفتن وکیل در مسائل مربوط به دیوان، احتمال پیروزی افراد در پرونده، خیلی بیشتر خواهد شد، چرا که کسی در که در دیوان کار می کند، دانش و تخصص لازم را برای رسیدگی به این قسم پرونده ها دارد. از دیگر دلایلی که سبب می شود افراد حتما وکیل دیوان داشته باشند، این است که قوانین حاکم بر دیوان عدالت اداری، با سایر قوانین کاملا متفاوت است. نا گفته نماند که هزینه های افراد نیز با داشتن وکیل دیوان به شدت کاهش خواهد یافت. بنابراین با همه صحبت هایی که مطرح شد، لازم است برای انجام امور مرتبط با دیوان عدالت، وکیل دیوان داشته باشیم.

مشاوره با گروه وکلای دیوان عدالت

وکیل دیوان با ارائه مشاوره به افراد، هر آن چه که لازم است در مورد پرونده بدانند را در اختیار آنان قرار می دهد. وکیل با دادن مشاوره به فرد متقاضی مفاهیم و عبارات حقوقی را شفاف سازی می کند و سبب می شود موکل اطلاعات لازم را به دست آورد. افراد با برقراری ارتباط با بهترین وکیل دیوان، به موقع اقدامات حقوقی مناسب را انجام می دهند و می توانند در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه به حق خود برسند.

چگونه می توان با وکیل دیوان ارتباط برقرار کرد؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد بتوانند با وکلای دیوان ارتباط برقرار کنند. روش های الکترونیکی، ساده ترین و در دسترس ترین راه ارتباط با وکیل می باشد. همچنین افراد می توانند از سایت های مختلف شماره تلفن بهترین وکیل را دریافت کنند. تماس تلفنی با وکیل روش مناسبی برای ارتباط می باشد، چرا که افراد دیگر دغدغه رفت و آمد به دفتر وکالت را نخواهند داشت و بدون این که لازم باشد ترافیک و شلوغی شهر را تحمل کنند، با وکیل خود ارتباط برقرار می کنند. آن چه که اهمیت دارد این است که افراد باید به سایت های حقوقی معتبر مراجعه کنند و سپس با ارزیابی سابقه حقوقی و پرونده های موفق وکلای آن مجموعه، بهترین وکیل را انتخاب کنند و پرونده خود را به او بسپارند. برای ارتباط با بهترین وکیل دیوان عدالت در تهران می توانید به مجموعه ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری مراجعه کنید و با خیالی آسوده پرونده خود را به ما بسپارید.

کد خبر 690890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha