تعداد بستری‌های کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۲.۵ برابر شده و درصد فوتی‌ها هم تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است. روز گذشته براساس اعلام وزارت بهداشت ۵۶۸۷ بیمار جدید شناسایی و ۷۷۴ نفر هم بستری شدند. موارد فوتی هم به ۱۴ نفر رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ این اعداد، دوشنبه گذشته برای بیماران شناسایی ۱۴۵۳نفر، برای بستری ۲۵۴نفر و برای فوت هم ۵نفر بود، اما حالا رشد ۳تا ۴برابری دارند

در مازندران تعداد بستری‌های روزانه ۳برابر و ۳رقمی شده است. همینطور میزان مراجعات به بیمارستان امام رضای تبریز نسبت به ۲هفته اول تیر ۶برابر شده است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران هم در گفت‌وگو با همشهری از افزایش ۱۱.۵درصدی بستری در مراکز درمانی پایتخت خبر می‌دهد.

در سویه ووهان کوویدـ۱۹میزان سرایت یک‌به۳، در سویه دلتا یک به ۵ و در سویه اومیکرون یک به ۹ نفر اعلام شد، اما در ۲زیرسویه BA۴ و BA۵ هر نفر می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه ماسک و تزریق دوز یادآور واکسن تنها راه کاهش موارد شدید بستری در بیمارستان و مرگ‌ومیر است.

کد خبر 691663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خ IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    دیروز توی اون شلوغی تهران وصف ۱۰_کیلومتری چرا هیچ کس به مردم نمیگفت ماسک کجاست .فاصله کجاست ومواظب بچه ت باش نکنه از این. عید جای شادی یک خاطره از مرگ یا بیماری. خودت یا فرزندت بیاد بیاری ..