گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در جریان اولین دور از مذاکرات خود با میشل سلیمان، همتای لبنانی‌اش که وارد تهران شد، تأکید کرد:

امروز لبنان به‌عنوان نماد شجاعت، ایستادگی و مقاومت در منطقه شناخته می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد از سلیمان به‌صورت رسمی در نهاد ریاست‌جمهوری استقبال کرد و پس از آن در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه 2کشور گفت: ایران همواره در کنار دولت و ملت لبنان خواهد بود و به عزت مردم لبنان افتخار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی نقش دولت و ملت لبنان در مبارزه با رژیم‌صهیونیستی و اشغالگران را ستود و اظهار داشت: هجومی که با هدف انهدام این کشور در 2سال قبل انجام شد، به فضل الهی به نقطه آغازی مجدد برای بازیابی هویت و وحدت لبنان تبدیل شد. 

احمدی‌نژاد افزود: اولین نتیجه مبارزه مردم لبنان در جنگ 33روزه این بود که به دنیا نشان داد، لبنان، مردم بزرگ و انسان‌های شایسته فراوانی دارد، مردمی که در شرایط سخت، وارد میدان شدند و پیروزی‌های بزرگی را به دست آوردند.

رئیس‌جمهوری لبنان هم در این دیدار با تشریح آخرین اوضاع کشورش، روابط تهران- بیروت را خوب توصیف کرد و گفت: هدف از سفرم به تهران تقویت روابط دوجانبه است.

میشل سلیمان دیروز همچنین با منوچهر متکی، وزیرامورخارجه و سعید جلیلی دبیر شورای عالی  امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سلیمان را در سفر 2 روزه‌اش به تهران، وزرای امور خارجه، صنایع، کار، اقتصاد، مهاجرت و امور داخلی همراهی می‌کنند.

وی که خرداد‌ماه سال‌جاری به‌عنوان دوازدهمین رئیس‌جمهوری لبنان انتخاب شد، سومین رئیس‌جمهوری این کشور است که به‌طور رسمی به ایران سفر می‌کند.

محمدرضا شیبانی، سفیر ایران در بیروت هم در گفت‌وگو با همشهری گفت: رئیس‌جمهوری لبنان و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری در جریان این سفر 2 دور مذاکره می‌کنند که دور اول آن عصر روز گذشته انجام شد.  وزرای لبنانی همراه سلیمان نیز روند همکاری‌های دوجانبه را در دیدار همتایان ایرانی خود مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گفته شیبانی، دیدار با دیگر مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان از جمله رئیس‌ مجلس شورای اسلامی  و نثار تاج‌گل به مرقد مطهر امام راحل از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری لبنان به ایران است.

کد خبر 69258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز