به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اینستاگرام در آینده پستهای بیشتری را از حسابهایی که شما آنها را فالو نکردهاید، نشان خواهد داد.
مدیرعامل متا در سخنرانی خود، تغییرات بحثبرانگیز اخیر در الگوریتمهای فیسبوک و اینستاگرام را دوچندان کرد.
این تغییرات فیدهای آنها را تشویق میکند تا محتوای بیشتری را از افرادی که نمیشناسید به نمایش درآورد.
این به عنوان تلاشی برای همگام شدن با رقیب چینی یعنی تیکتاک محسوب میشود که در سالهای اخیر محبوبیت خود را افزایش داده است.
فیسبوک و اینستاگرام از این روش پیروی میکنند و باعث اعتراض طرفداران در رسانههای اجتماعی و یک کمپین آنلاین برای حذف تغییرات شده است.
زاکربرگ میگوید که شرکت متا تا سال ۲۰۲۳ میزان محتوای اکانتهای توصیهشده در فیسبوک و اینستاگرام را بیش از دو برابر خواهد کرد.
او گفت که چنین توصیههایی در حال حاضر ۱۵ درصد از محتوای فیسبوک را تشکیل میدهند. این درصد در حال حاضر در اینستاگرام بالاتر است.
مانند تیکتاک، برنامهها از هوش مصنوعی برای کشف محتوایی استفاده میکنند که به تصورشان شما میخواهید بر اساس علایق خود ببینید.
زاکربرگ گفت: «هوش مصنوعی محتوای اضافی را پیدا میکند که برای مردم جالب باشد که این کار، تعامل و کیفیت فیدهای ما را افزایش میدهد.»
او اضافه کرد که تنها محتوایی که افراد به صورت عمومی در سرویسهای متا به اشتراک میگذارند، مانند لینکها، عکسها یا ویدیوها، توسط هوش مصنوعی توصیه میشود.
تغییرات در هفتههای اخیر طرفداران را به مرز جنون رسانده است و بسیاری خواهان بازگشت اینستاگرام به همان حالت قبلی خود شدهاند.
نظر شما