خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مدعی شد در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت حاصل شده که شامل تضمین‌هایی است که ایالات متحده با عقب‌نشینی از قول خود در آینده، باعث مختل کردن توافق نمی‌شود.

مذاکرات برجام

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مدعی شد در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها که در وین در حال برگزاری است، پیشرفت حاصل شده که شامل تضمین‌هایی است که ایالات متحده با عقب نشینی از قول خود در آینده، باعث مختل کردن توافق نمی‌شود. 

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، مشخص نیست که چگونه این امر امکان‌پذیر است و تعدادی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قبلاً متعهد شده‌اند که در صورت پیروزی در سال ۲۰۲۴، بار دیگر ایالات متحده را از توافق خارج کنند.

طبق این گزارش، این مقام اروپایی مدعی شد: «ما در حال حاضر تضمین‌های کاملاً قابل توجه داریم. درک من این است که ایران خوشحال است و از آنچه در متن است احساس رضایت می‌کند».

او همچنین در ادامه ادعا کرد «درخواست تهران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» آمریکا، از مذاکرات خارج شده است. در عوض در آینده - پس از توافق- به آن رسیدگی خواهد شد».

به ادعای این مقام اروپایی، تهران و واشنگتن هنوز باید در مورد «مسائل مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها و چند سؤال هسته‌ای که در ماه مارس و همزمان با پیشبرد برنامه (هسته‌ای) ایرانی‌ها وجود نداشت» به توافق برسند.

این منبع اتحادیه اروپا گفت: ما کمی خسته شده‌ایم، نمی‌توانم خودم را برای چهار هفته دیگر اینجا تصور کنم. این دور دیگری نیست، ما اینجا هستیم تا متن را نهایی کنیم. فکر می‌کنم احتمال واقعی وجود دارد، اما آسان نخواهد بود.

کد خبر 695818
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 7
    موکول شدن خروج اسم پر افتخار سپاه از فهرست تحریم ها به بعد از توافق احتمالی فعلی عملی نامطلوب وغیر قابل قبول است چون شیطان بزرگ واذنابش با مرتبط ساختن همه امور به سپاه تحریم ها را ادامه میدهند . در مذاکرات بازنده کسی است که کمی زودتر از نتیجه نهائی خسته شود!
  • سعید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    7 0
    همه چی خوب پیش میره....داریم جمع‌بندی میکنیم....هنوز چند مسئله مهم مونده....زمان محدوده....امیدی نیست....همه راضی شدن....بازم مشکلات جدید پیش اومد... الان 2 ساله محتوای خبر مذاکرات همیناس و از توالی تیترها میشه فهمید طرفین هنوز در پله اول گیر کردن.
  • علی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    بیست سال مذاکره بی حاصل و میلیاردها میلیارد دلار اتلاف پول این مردم مظلوم....فقط همین.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      لطفا حرف از اتلاف میلیارد ها دلار نزنید کفران نعمت است هیچ اتفاقی نیفتاده اسوده بخوابید زیرا بانک ها و خودرو سازان و تولید کنندگان شیر الاغ بیدارند خدارا شکر مردم پولدارند و پراید 200میلیونی و پنیر الاغ کیلویی 20میلیونی وبربری چند هزار تومنی میخرند وراه 4 ساعته چالوس را 12 ساعته میروند ککشان هم نمیگزد وخیلی هم خوش هستیم خدارا باز هم شکر
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    به درک که دیپلماتهای اروپائی از این رفت و آمد ها به بهترین هتلها و پذیرائی ها و….خسته شدند وقتی مردم ایران در این مدت صدها تحریم و محدودیت رو تحمل کردند و تحمل می کنند اما نتیجه اش بقول رئیس پیشین بانک مر کزی شده” هیچ “ !!!!!