سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان از اعلام نظر قطعی این شورا به مجلس در هفته جاری خبر داد و با اشاره به ایرادهای آن در بررسی اولیه گفت که این مصوبه این هفته به مجلس بازگردانده می‌شود.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در بررسی قانون اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، اظهار داشت: شورای نگهبان در بررسی‌های اولیه خود ایراداتی به این مصوبه مجلس وارد کرد.وی افزود: اعضای شورای نگهبان در بررسی اولیه به نتیجه نهایی نرسیدند و بررسی این مصوبه همچنان در شورا پیگیری می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره موارد ایراد این مصوبه مجلس هیچ اظهارنظری نکرد و گفت: از آنجا که بررسی این قانون نهایی نشده و امکان دارد نظر شورای نگهبان در این موارد تغییر کند هم‌اکنون نمی‌توان درباره جزئیات آن صحبت کرد.

حمید رضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با همشهری در این باره اظهار داشت: درصورتی که این مصوبه به مجلس بازگردانده شود، اعضای کمیسیون امنیت ملی با حضور نماینده شورای نگهبان به بررسی مجدد آن می‌پردازند و اگر برای بار دوم مصوبه مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه به زمان باقیمانده برای انتخابات ریاست‌جمهوری، آیا مجلس با محدودیت زمانی برای بررسی مجدد این مصوبه روبه‌رو نیست، اظهار داشت: تمام این پروسه در کمتر از یک ماه قابل انجام است.

پرهیز از تخریب

وزیر کشور با انتقاد از تخریب شخصیت‌ها و جریان‌ها در ایام انتخابات، گفت: این رفتار پسندیده نیست و ما باید تلاش کنیم به جای تخریب با نقدهای سازنده امور مملکت را پیش ببریم.

صادق محصولی روزگذشته در حاشیه دهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه گاهی در رسانه‌ها و مطبوعات تخریب‌ها و سخنان خلاف واقع زیادی مشاهده می‌شود که اینها برازنده جریان‌های سیاسی کشورمان نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص زمان تشکیل ستاد انتخابات گفت: قبل از اینکه بنده به‌عنوان وزیر کشور منصوب شوم و درزمان وزرای سابق، کارها، جلسات و هماهنگی‌ها آغاز شده بود و اکنون نیز در حال انجام است.

محصولی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شروع زودهنگام فعالیت‌های انتخاباتی اظهار داشت: تاکنون شاهد کار تبلیغاتی برای نامزد خاصی که ضرورت برخورد وزارت کشور را درپی داشته باشد، نبوده‌ایم و در واقع بیشتر کارهایی که صورت گرفته همان مواردی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و آن ضرورت عدم‌تخریب شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی است.

کد خبر 69613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز