یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

علی ابراهیمی: با وجود مخالفت وزیر صنایع و معادن با افزایش قیمت تندر 90 محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن قطعه‌سازان از پیشنهاد افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت قطعات داخلی این خودرو خبر داده و چانه‌زنی شرکت‌های خودروسازی برای افزایش قیمت این خودرو همچنان ادامه دارد

1- در شرایطی که با تعمیم بحران مالی اخیر جهانی به شرکت‌های خودروسازی کاهش تقاضا در بازار جهانی خودرو را به‌دنبال داشته و تازه‌ترین خبرها حاکی از تعطیلی چند هفته‌ای خطوط تولید شرکت‌ رنو در برخی کشورها و کاهش 10 تا 20درصدی تولید خودرو در جهان حکایت دارد، مشخص نیست موضع‌گیری‌های اخیر وزارت صنایع و شرکت‌های خودروسازی در زمینه ادامه تولید و مباحث مطرح در زمینه افزایش قیمت این خودرو ناشی از چه مسائلی است.

روندی که موجب شده است تا کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با انتقاد نسبت به این نگرش از پیگیری و برخورد با درخواست افزایش غیرمنطقی این خودرو خبر دهد.

2- قیمت کالاهای صنعتی در منطقه دلار در آخر ماه میلادی قبل نسبت به سال گذشته 35 درصد و در منطقه یورو 13‌درصد کاهش یافته است.

با توجه به کاهش بالای 20 درصدی یورو در مقابل دلار، سقوط قیمت کالاهای صنعتی در منطقه یورو نیز حدودا با منطقه دلار منطبق شده است.

در این شرایط به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت تندر 90 با هیچ‌کدام از پارامترهای اقتصاد کلان در سطح ملی و جهانی سازگار نیست.

حال این سؤال مطرح است آیا صنعت خودروسازی ایران جهانی شده‌است؟

کد خبر 69717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز