معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابجایی زائران از مرزها خبر داد و گفت: جابجایی زائرین از داخل کشور توسط وزارت و راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

سفر اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجتبی شفیعی در حاشیه آیین افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه زائران کربلا (عمود صفر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری همه ساله با فرا رسیدن اربعین در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کند، اظهار داشت: اقدامات از هفته‌های گذشته آغاز شده و در بخش حمل و نقل نیز از یک ماه اخیر برنامه‌هایی پیش بینی و اقدامات اجرایی آغاز شده است.

او با اشاره به راه‌اندازی عمود صفر در پایانه غرب گفت: یکی از اقدامات اجرایی ایجاد سرپناهی برای استراحت با عنوان عمود صفر بوده که در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری امکانی برای استراحت زائران و آغاز سفر آنها در اربعین فراهم شده است.

شفیعی از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابجایی زائران از مرزها خبر داد و افزود: جابجایی زائرین از داخل کشور توسط وزارت و راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و مسئولیت ستاد اربعین با وزارت کشور است. اتوبوس‌های اعزامی از دستگاه‌های فعال در ناوگان حمل و نقل پایتخت نیستند و از اتوبوس‌هایی که در اختیار سرویس شرکت‌ها و بخش خصوصی قرار دارند، استفاده خواهد شد و مدیریت آن بر عهده شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در پایانه‌ها خدماتی برای رفاه زائران ارائه می‌شود، اظهار کرد: در راستای مدیریت سفر برای ورود زائران به خاک عراق پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اتوبوس‌ها زائران را تا نقطه مشخص جابجا خواهند کرد.

مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران نیز با بیان اینکه خدماتی به زائران عتبات در این پایانه ارائه می‌شود، تصریح کرد: هرچه به اربعین نزدیکتر می‌شویم، تعداد مسافران عتبات افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر روزانه ۱۷ تا ۲۰ سرویس به سمت عتبات حرکت می‌کند و برآورد ما این است تعداد سرویس‌ها در روز به ۶۵۰ مورد برسد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از پیش‌بینی خدمات ویژه اربعین در قالب خدمات موکب‌ها برای ارائه به زائران خبر داد و گفت: موکب‌های پذیرایی با هزینه مردم و مشارکت زوار ایجاد خواهد شد.

کد خبر 698644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    مواظب وبا و ابله میمون و کرونا باشییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید