کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟

پژوپارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز پنج میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید.پژو ۲۰۷ اتومات هم در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۹۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز دو میلیون تومان افزایش داشت و امروز در قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک نسبت به روز گذشته ۱۴ میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۶۶ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد.

این کارشناس خودرو افزود: تنها عاملی که بر کاهش قیمت‌ها اثر گذاشته است، کاهش قیمت دلار است. به گفته این کارشناس، خودرو در سال‌های گذشته به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل و بازار آن تبدیل به یک بازار دلاری شده است. یعتی قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار وابسته است. دلار ارزان شود، خودرو هم کمی ارزان می‌شود و افزایش نرخ دلار، باعث رشد قیمت‌ها می‌شود.

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، تارا، شاهین و کوییک | این خودرو پرطرفدار ۱۴ میلیون تومان ارزان شد

کد خبر 699874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    17 3
    اخبار بی‌پایه اساس نشر ندهید پژو پارس اتومات و دنای معمولی مدل ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ اصلا وجود داره که بخواد ارزون بشه؟
  • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    20 2
    .نخرید.فقط
  • فردوس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    23 3
    آخه کوئیک و شاهین ماشینه ؟؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    30 6
    فاجعه است قیمتها .واقعا جای تاسف دارد
  • محسن عین علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    16 0
    کوییک معمولی تو برنامه دیوار صفروخشک میده ۱۸۰ شما زدید ۱۹۵ کی پراید ۱۱۱ میخره ۲۰۵
  • عزیزاله FR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    16 3
    نخرید تا ارزان شود. مرک بر گران‌فروشی وگران خر
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    22 4
    نخرید ماشین دست دوم بهتره
  • ایرانی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    22 1
    نه دولت نه مجلس نه قوه قضائیه نه... زورش به خودروساز نمی رسد باید رهبری فکری بحال این مافیای خودرو ساز داخلی کنند خون مردم را مکیدند و با این خودرو های بی کیفیت فقط سرمایه ملی را به حدر جان ملت رابخطر انداختهاند
  • عبداله منابیه IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    16 1
    چرا هیچ دلیلی وجود نداره که خودرو ارزان بشه ؟؟ اصلا چرا خودروی پنج میلیونی شد دویست و دو میلیون چون دلار رفت بالا حالا هم دلار به طور چشم گیری امد پایین قابل توجه دوستانی که اطلاع ندارند اگر دو ماه پیش ۳۰ میلیون تومن دلار میخریدی الان بخوای بفروشی بیش از دومیلیون تومان ارزانتر میخرند چون دلار اومد پایین یعنی در هر ۳۰ میلیون حدود دومیلیون تومن ارزان شده خوحساب کنید در صد میلیون هفت میلیون ارزان شده و در دویست میلیون چهارده میلیون ارزانتر شده ولی پراید دویست چند میلیونی فقط دو میلیون ارزان شد دوستان نخرید خواهش میکنم صبر کنید از حق خودتون دفاع کنید حق خودتون را مطالبه کنید مطالبه گر باشید تازنانی که ماشینها به قیمت واقعی نرسیده و به کیفیت جهانی نرسیده نخریده مگر ما چه فرقی با مردم تمام دنیا داریم که ماشین صفر کیلومتر با چند صد میلیون پول بخریم بعد از یک ماه شاسیهاش ترک بخوره حتی ارزش اهن خوب را هم پیش این مسولین نداریم و از تمام جرایم خودرو سازان کاملا باخبر هستن ولی چیزی نمیگویند چرا چون جان و مال مردم پیششان ارزش ندارد تنها راه دفاع برای رسیدن به حق و حدر ندادن پول نخریدن هست
  • محسن IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم، التماستون میکنم ،نخرید.