مدیرعامل شرکت یادمان سازه با بیان اینکه وضعیت دو پل سواره رو در جنوب غرب تهران خطرناک بود؛، گفت: این پل‌ها را با برخی از اصلاحات فنی و مهندسی مقاوم سازی کردیم.

پل پارک وی

به گزارش همشهری آنلاین، مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های سواره‌روی شهر تهران از اولویت‌های دوره ششم مدیریت شهری محسوب می‌شود. شهر تهران ۷۵۳پل‌ سواره‌رو دارد که به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیمی از این پل‌ها به میانسالی رسیده‌اند. به همین دلیل، عباس شعبانی توجه ویژه‌ به پل‌های سواره‌رو را از اولویت‌های اصلی شهرداری تهران قلمداد کرد و گفت: «ازجمله اقدامات دوره فعلی مدیریت شهری درخصوص نگهداشت زیرساخت‌ها و ابنیه عمرانی، احصا و تعیین متولیان تعمیر، نگهداری، بهسازی سازه‌ای و لرزه‌ای پل‌های سواره‌رو است که پیش از این وجود نداشت. این امر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری متعاقب تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت یادمان سازه، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و همچنین اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران در قالب یک ماتریس تفکیک وظایف به تمام مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ابلاغ شد.»

از یک سال پیش که دوره ششم مدیریت شهری شروع شد، معاونت فنی و عمرانی اعلام کرد که در طول ۳ سال آینده مقاوم‌سازی پل‌های سواره‌رو انجام خواهد شد؛ پل‌هایی که اغلب نیاز به نگهداشت و بهسازی دارند و با توجه به شرایط ترافیکی هم‌اکنون شرکت یادمان سازه تعمیرات تخصصی و مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای در ساعات مختلف روز و شب انجام می‌شود.

اینفوگرافیک | آخرین وضعیت پل های ماشین‌روی تهران | بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران

به‌گفته مدیرعامل شرکت یادمان سازه، مرمت و بازسازی اتصالات فلزی پل‌های تقاطع بزرگراه‌های شهید حکیم با شهید چمران و شهید همت با آزادگان ‌ انجام شد.

امین شالبافان گفت: «طی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر خرابی در اتصالات فلزی ۲ پل سواره‌رو واقع در پهنه جنوب‌غرب تهران، مشاهده شد که تعدادی از اتصالات فلزی تیرهای میانی عرشه پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت با آزادگان و تعدادی از ورق‌های فلزی اتصال اجزای سازه‌ای در پل تقاطع بزرگراه‌های شهید حکیم با شهید چمران دچار خرابی و نقص شده است.»

او ادامه داد: «با توجه به خطرات احتمالی، در کمترین زمان ممکن دستور کار لازم از سوی مشاور طرح تهیه و تعداد ۴ عدد از اتصالات فلزی تیرهای میانی عرشه پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت با آزادگان با ورق‌های فولادی به ضخامت ۱۰میلی‌متر و تعداد ۱۲عدد از ورق‌های فلزی اتصال تیر اصلی پل تقاطع بزرگراه‌های شهید حکیم با شهید چمران با ورق‌های فولادی به ضخامت ۲۰میلی‌متر جایگزین، مرمت و بازسازی شد.»

تعمیرات تخصصی پل‌های شهر تهران در ۴ پهنه شمال شرقی با ۲۰۰دستگاه پل، شمال غربی با ۲۱۷دستگاه پل، جنوب شرقی با ۲۲۱دستگاه پل و جنوب غربی با ۱۱۵دستگاه پل در حال انجام است. ترمیم و تعویض درز انبساط با ۳۵درصد، ایزولاسیون و روکش اپوکسی با ۲۰درصد، زهکش و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی با ۱۰درصد از آسیب‌های عمده این پل‌هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

اینفوگرافیک | آخرین وضعیت پل های ماشین‌روی تهران | بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران

کد خبر 705569
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha