گروه حوادث: پیرزن طمعکار از نوه 6 ساله خود برای فروش مواد‌مخدر ‌استفاده می‌کرد.

 با دستگیری این زن قاچاقچی، یک خانواده نیکوکار سرپرستی کودک خردسال را برعهده گرفت.

ماجرای این پرونده، 2 ماه قبل زمانی فاش شد که زن جوانی با مراجعه به دادسرای شهرری مدعی شد مادربزرگش، از خواهر کوچکش به نام لیلا  برای توزیع مواد‌مخدر استفاده می‌کند.

زن جوان در توضیح ادعای خود به معاون دادسرای شهرری گفت: یک سال قبل مادر و پدرم برای دیدن بستگانمان از مشهد به تهران آمدند اما در بین راه در یک حادثه‌ رانندگی جان باختند.

در آن زمان من تازه ازدواج کرده بودم و در شهرستان زندگی می‌کردم به همین دلیل مادربزرگم که در تهران ساکن بود،  قیم خواهر کوچکم شد و او را برای ادامه زندگی همراه خود به تهران آورد.

بعد از مدتی متوجه شدم مادربزرگم بدون آنکه به کسی اطلاع دهد خانه‌اش را تغییر داده و هیچ کس از او خبری ندارد، از آنجایی که نگران خواهرم بودم به همراه همسرم به تهران آمدیم و جست‌وجو برای پیدا کردن لیلا را آغاز کردیم.

بعد از مدتی جست‌وجو، در کمال ناباوری یک روز خواهرم را در حالی که لباس نامرتبی به تن داشت در اطراف یکی از پارک‌های تهران دیدم. او لباس‌های بسیار کثیف و نامرتبی به تن داشت و به‌شدت ضعیف شده بود و با دیدن من ناباورانه به طرفم دوید.

زن جوان ادامه داد: او را در آغوشم گرفتم و بعد ازپرس و جو از خواهرم، متوجه شدم مادربزرگم او را مجبور کرده است، در خرید و فروش مواد‌مخدر به او کمک کند، با شنیدن این ماجرا از خواهرم خواستم تا ماجرای ملاقاتمان را به مادربزرگ نگوید و با تعقیب او خانه مادربزرگ را پیدا کردم و بعد از آنکه یک هفته آنجا را تحت نظر داشتم متوجه شدم ادعای خواهر کوچکم درست است.

برای همین به دادسرا آمدم تا برای نجات خواهرم کمک بخواهم. با اعلام این شکایت، قاضی شهیدیان - معاون دادسرای شهرری - با صدور دستور ویژه، از کارآگاهان اداره مبارزه با مواد‌مخدر شهرری خواست به بررسی ماجرا بپردازند.

وقتی بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که زن سالخورده در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت کرده و با سوءاستفاده از نوه خردسالش از وی برای حمل مواد و توزیع آن در بین مشتریانش استفاده می‌کند، ماموران وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

دختر بچه‌ای با لباس‌های پسرانه

با کشف 16 گرم ماده مخدر کراک در خانه این زن، ماموران او را به همراه دختر بچه 6 ساله که با ظاهری پسرانه در خانه حضور داشت، به اداره مبارزه با مواد‌مخدر انتقال دادند.

این زن بعد از دستگیری به سوءاستفاده از نوه خردسالش برای توزیع مواد‌مخدر اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر نداشتن سرپرست و مشکلات مالی دست به این کار زده است.

درخواست برای زندگی

دختر خردسال نیز وقتی مقابل معاون دادسرای شهرری قرار گرفت با این ادعا که مادربزرگش وی را گرسنه نگه می‌داشت تا از این طریق او را مجبور به فروش مواد‌مخدر کند، درخواست کرد که برای ادامه زندگی نزد خواهرش بازگردد.

با ارسال پرونده مادربزرگ مواد فروش به دادگاه انقلاب، دختر 6‌ساله برای تعیین سرنوشتش تحویل بهزیستی شد و مدتی بعد وقتی مادربزرگ او از سوی دادگاه به تحمل 5 سال زندان محکوم شد، پرونده دختر خردسال برای تعیین سرپرست به اداره سرپرستی دادسرای شهرری انتقال یافت.

شهیدیان - معاون دادسرای شهرری - با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه یک خانواده نیکوکار، زمانی که متوجه ماجرای زندگی تلخ این کودک شدند مسئولیت نگهداری از او را برعهده گرفتند و صبح دیروز این کودک 6ساله با حضور خواهرش تحویل این خانواده شد و برای ادامه زندگی به مشهد رفت.

کد خبر 70864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز