گلودرد، شایعترین علامت کووید در اپلیکیشن زوئی کووید است که معمولاً در مراحل اولیه عفونت رخ می‌دهد و نوشیدن مایعات فراوان باید به کاهش درد کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین، اغلب یکی از اولین علائم عفونت، سردرد است و بسیار شایع تر از تب، از دست دادن حس چشایی یا بویایی است. ۵۵ درصد از افراد این علامت را در برنامه زوئی گزارش کردند.

سرفه خشک به طور گسترده به عنوان یکی از علائم کلاسیک کووید شناخته می‌شود و معمولاً از هر ۱۰ نفری که آزمایش آنها مثبت است، ۴نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

انسداد بینی معمولاً با سرماخوردگی همراه است و به عنوان یکی از علائم کووید گزارش می‌شود. ۵۱ درصد از کاربران برنامه زوئی می گویند که از آن رنج می‌برند. اسپری‌های بینی ممکن است به تسکین درد کمک کند.

طبق گفته ۴۷ درصد از کاربران برنامه زوئی، سرفه همراه با خلط داشتند که احتمالاً نشانه عفونت کووید است، اگرچه ممکن است ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوانزا نیز باشد.

در مجموع ۴۴ درصد از افراد آلوده به کووید، عطسه را به عنوان یک علامت در برنامه زوئی گزارش کردند، اگرچه این عطسه میان کسانی که واکسن و سپس آزمایش ویروس آنها مثبت شده شایع تر است.

افراد آلوده به اومیکرون گزارش کردند که قبل از شروع احساس ناخوشی، صدای خشن داشتند. نتایج مطالعات نشان داده بین کویید و تحرک تارهای صوتی ارتباط وجود دارد و این عفونت، خطر فلج تارهای صوتی را افزایش می دهد.

بدن درد به عنوان یکی از علائم همه سویه های کووید گزارش شده است، به طوری که برخی از بیماران مبتلا به اومیکرون از کمردرد شکایت دارند. درد فقط چند روز طول می کشد و معمولاً در شروع بیماری رخ می‌دهد. خستگی خفیف و شدید با اومیکرون همچنین سویه های قبلی کووید مرتبط است و معمولاً بین ۵ تا ۸ روز ادامه دارد و می تواند علیرغم استراحت یا داشتن یک خواب خوب شبانه احساس ناخوشی در شما ایجاد کند.

کد خبر 710842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha