گروه حوادث: مرد جوان بعد از دستگیری در مرزهای یونان، ادعا کرد قاچاقچیان انسان او را مجبور کرده‌اند به جای گرفتن طلبش به یونان مهاجرت کند.

اواخر هفته گذشته، ماموران پلیس مهاجرت و اتباع بیگانه ناجا مرد جوانی را که به خاطر ورود غیرقانونی به یونان از آن کشور اخراج شده بود در فرودگاه امام خمینی دستگیر کرده و به اداره پلیس انتقال دادند.

مرد جوان که حمید نام دارد، روز گذشته هنگامی که مقابل قاضی بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- قرار گرفت، درباره دلیل خروج غیرقانونی‌اش از کشور گفت: مدتی قبل وقتی در بیمارستانی در تهران کار می‌کردم، با پسر جوانی به نام خسرو آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند مرا به اروپا انتقال دهد تا در آنجا زندگی راحت و مرفهی داشته باشم.

از آنجا که آرزوی زندگی در اروپا را در سر داشتم، فریب ادعاهای خسرو را خوردم و برای مهاجرت به اروپا 10 میلیون تومان به او دادم تا مقدمات سفرم را آماده کند.

بعد از گذشت چند روز، خسرو مرا به چند قاچاقچی انسان معرفی کرد و آنها مرا از مرز زمینی به ترکیه منتقل کردند اما در آنجا پلیس مرا دستگیر کرد و به ایران بازگرداند.

قاچاق انسان به‌جای طلب

مرد جوان در ادامه ادعاهای خود به قاضی مهاجری گفت: وقتی به ایران بازگشتم، به سراغ خسرو رفتم تا پولم را پس بگیرم ولی او مدعی شد همه پول‌ها را به قاچاقچیان انسان داده است، با شنیدن این ادعا، تصمیم گرفتم برای پس گرفتن پولم باردیگر به‌صورت غیرقانونی به ترکیه بروم و در آنجا هر طوری شده پولم را از آنها پس بگیرم.

با این انگیزه، بار دیگر مخفیانه از مرز ایران خارج شدم و به هر سختی‌ای که بود خودم را به ترکیه رساندم، در آنجا به سراغ قاچاقچیان انسان رفتم و از آنها خواستم پولم را پس بدهند اما آنها گفتند همه پولی را که از من گرفته‌اند خرج کرده‌اند و تنها کاری که می‌توانند برایم انجام دهند این است که مرا به‌صورت مخفیانه به یونان بفرستند تا از آنجا به هر کشور اروپایی‌ای که دلم خواست بروم.

از آنجا که چاره‌ای نداشتم، قبول کرده و همراه آنها به‌صورت مخفیانه به یونان رفتم اما در آنجا هم پلیس مرا دستگیر کرد و به ایران بازگرداند. بازپرس مهاجری بعد از شنیدن اعترافات متهم، دستور انجام تحقیقات درباره ادعاهای این مرد جوان و شناسایی رابطان باند قاچاق را صادر کرد.

کد خبر 71313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز