رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ پلاس در رابطه با رکورد تماس‌ تلفنی با سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: یک مرد تهرانی، هزار و ۴۲ بار در سال با این سامانه‌ها تماس گرفته است.

137

به گزارش همشهری آنلاین، تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس به بخشی از زندگی روزمره برخی از شهروندان تهرانی تبدیل شده است و براساس آمار موجود ۶۵ درصد افرادی که با سامانه تماس گرفتند، مرد هستند و ۳۵ درصد مخاطبان نیز زنان تشکیل می‌دهند.

رضا ناصری رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ پلاس در گفتگو با همشهری آنلاین به بیان جزئیات در رابطه با ماهیت افرادی که با این سامانه تماس گرفته‌اند، پرداخت و گفت: مخاطبان فعال یعنی افرادی که بیشتر تماس را با سامانه دارند، مردها هستند.

چه اتفاقی افتاد که سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ترکیب شدند و ۱۳۷ پلاس شکل گرفت؟

برای راحت شدن کار برای مردم این دو سامانه ترکیب شدند. بسیاری از شهروندان دقیق نمی‌دانستند که برای کدام موضوع باید با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس بگیرند.ما تلاش کردیم برای حل سردرگمی مردم یک درگاه یکپارچه ایجاد کنیم .

از سوی دیگر در برخی موارد مردم با ۱۳۷ تماس می‌گرفتند اما پس از معطل ماندن در صف انتظار، کارشناس مربوطه قبول نمی‌کرد که این مسئله باید در سامانه ۱۳۷ ثبت شود و افراد را به ۱۸۸۸ ارجاع می‌دادند. بنابراین سامانه ۱۳۷ پلاس، درگاه یکپارچه است تا شرایط برای پیگیری مسائل شهروندی راحت‌تر شود. موضوعات فوریت شهری مانند مشکلات محله و درخواست‌ها و همچنین شکایت‌ها، انتقادها و تشکر در این سامانه یکپارچه پیگیری می‌شود.

مردم برای تشکر هم تماس می‌گیرند؟

بله! میزانش کم است اما در این رابطه آمار وجود دارد. در ۵ ماهه اول سال جاری، نزدیک به ۹۳۰ مورد تقدیر و تشکر ثبت شده است. این تقدیر و تشکر را به متولی مربوطه انعکاس می‌دهیم. در کنار شکایت‌ها، انتقادها و تشکر در حال اضافه کردن بخش نظر سنجی نیز هستیم.

شما براساس موضوعاتی که مردم به شما اعلام می‌کنند، دست به نظرسنجی می‌زنید؟

بخشی از موضوعات از این طریق به دست می‌آید، همچنین قرار است در رابطه پروژه‌های مختلف نظر مردم محله پرسیده شود، به عبارت دیگر هر موضوع شهری با محوریت محله در درگاه اینترنتی بارگذاری می‌شود تا نظرات مردمی جمع آوری شود.

برای نظرسنجی چطور به مردم اطلاع داده می‌شود؟

این سامانه‌ها از سال۱۳۸۴فعال هستند و بر این اساس اطلاعات کاملی از شهروندان دغدغه‌مند داریم. بیش از ۴ میلیون مخاطب ثابت با شماره یکتا ثبت شده‌اند. در همین راستا می‌توانیم شهروندان فعال را شناسایی کنیم و به این افراد برای نظرسنجی پیام بدهیم، همچنین می‌توانیم از ظرفیت سراهای محله و تبلیغات محیطی نیز برای این کار استفاده کنیم.

این مخاطب‌های  ثابت دسته بندی منطقه‌ای هم شده‌اند؟

هنوز این اطلاعات استخراج نشده است.

مخاطب ثابت چه تعریفی دارد؟

فردی که یکبار یا بیشتر با سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس گرفته باشد. ما افرادی را داشتیم که نزدیک به هزار بار در سال با سامانه‌ها تماس گرفته‌اند.

آمار بیشتری در رابطه با این مخاطبان پیگیر دارید؟

یک مرد با حدود ۵۰ سال سن، هزار و ۴۲ بار در سال تماس گرفته است. این فرد خیلی دغدغه مند است. نفرات بعدی نیز آمار کمتر از هزار دارند.

بیشتر مخاطبانی که زیاد تماس می‌گیرند، زن هستند یا مرد؟

۶۵ درصد افرادی که با سامانه تماس گرفتند، مرد هستند و ۳۵ درصد مخاطبان را نیز زنان تشکیل می‌دهند. این آمار، بازه زمانی شروع فعالیت سامانه تا به امروز را شامل می‌شود، نکته جالب اینکه مخاطبان فعال یعنی افرادی که بیشتر تماس می‌گیرند هم مردها هستند. برای به ثمر نشستن این میزان تماس، تلاش کردیم تا کیفیت انجام کارها را بالا ببریم.

چطور کیفیت را افزایش دادید؟

ما تلاش کردیم که نظارت همگانی را افزایش دهیم به عنوان مثال قابلیت ثبت تصاویر بعد از اقدام در سامانه ایجاد شده است. روند کار به این شکل است که مخاطب مشکلی را با تماس تلفنی یا ثبت پیام و عکس در سامانه اطلاع رسانی می‌کند و پس از آنکه مشکل رفع شد باید از این اقدام تصویر برداری شود تا مردم در جریان قرار بگیرند.

کد خبر 716419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لادن TR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 0
    واقعا طرف چه حوصله‌ای داشته