سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

جلال چراغپور: به نظر من از لحاظ شرایط دو تیم و نحوه عملکرد برای پیش‌بینی و صحبت در مورد دو تیم سپاهان و استقلال باید به تیم تهرانی اشاره کرد....

شرایطی که در استقلال دیده می‌شود به این دلیل است که استقلال بی‌مسئله‌ترین و بی‌نوسان‌ترین تیم لیگ بوده در حالی که این تیم هم مسیر راحتی را سپری نکرده و با وجود حوادث زیاد، آنها را با اتکا به مدیریت و سرمربی باهوش به خوبی پشت‌سر گذاشته‌ است.

برای قیاس این موضوع می‌توان استقلال را با تیم‌هایی مانند پرسپولیس، صبا، ابومسلم، استقلال اهواز، فولاد و صباباتری قیاس کرد.  تیم پرسپولیس بعد از رفتن قطبی دچار مشکل شد، صباباتری گرفتار حوادثی شد و ابومسلم و استقلال اهواز نیز به دلیل مشکلات مالی، آن تیم مقتدر سال‌های گذشته نیستند. ضمن آنکه حتی سپاهان هم از این اتفاقات مصون نمانده و تغییرات زیادی را در سطح اول کادر فنی خود داشته است اما استقلال به اعتقاد من باهوش‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین تیم لیگ بوده است.

استقلال در این فصل باخت و حتی در مواقعی با بحران‌هایی هم مواجه شد اما با اتکا به مدیری خوب و کاربلد و سرمربی باهوش خود بحران‌ها و مشکلات تیمی‌اش را حل کرد. فکر می‌کنم استقلال بدون بحران تیمی به مصاف سپاهان می‌رود و این نکته کمی نیست. استقلال، ایراداها، کمبودها و نواقصی دارد، اما نکته مهم به این امر باز می‌گردد که سرمربی‌اش به خوبی این مشکلات را می‌داند و فکر می‌کنم موفقیت‌های استقلال تا به حال شانسی و اتفاقی نبوده است.

در طرف مقابل سپاهان تغییراتی در عرصه مربیگری‌اش داشته  اما کاظمی بعد از مدتی کار کردن با سپاهان پس از بازگشت نکات تاکتیکی خاصی برای این تیم ندارد. او به لحاظ فنی تغییرات زیادی نداشته.

در متغیرها باید سه متغیر را در نظر گرفت. در متغیر سوم که اصلی و مهم محسوب می‌شود باید گفت کاظمی به لحاظ ابزاری بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد که به خصوص در حمله بسیار خطرناک هستند اما او در بستن سپاهان هیچ نقشی نداشته هرچند که اسکلت‌ سپاهان یک اسکلت خوب است و آنها به لحاظ انگیزه در سطح بالایی به سر می‌برند اما در جمع‌بندی، من شانس پیروزی استقلال را بیشتر از سپاهان می‌دانم و اگر حوادث  و شانس‌ها را از دیدار این دو تیم حذف کنیم شانس برتری استقلال بر سپاهان بیشتر است.

کد خبر 71854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز