بر اساس آخرین جمع بندی سازمان برنامه و بودجه کشور از لایحه بودجه ۱۴۰۲، متوسط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آیند ۲۰ درصد پیشنهاد شده است.

حقوق و دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در سازمان برنامه جمع بندی شده و هفته آتی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال می شود.

بر این اساس در حالی که مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در سنوات اخیر ۱۵ آذر ماه بوده است، به نظر می رسد امسال دولت سیزدهم حداکثر تا اوایل آذر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین هفته گذشته  لایحه بودجه دولتی نیز به مجلس ارائه شده است.

یکی از مهمترین بخش های لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که سازمان برنامه و بودجه در آخرین جمع بندی خود پیشنهاد افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق را به دولت ارائه کرده است.

گفتنی است، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ (جدای از افزایش ۲۵ درصدی حقوق حداقل بگیران) میزان افزایش حقوق کارمندان به صورت متوسط ۱۰ درصد بود که در مهر ماه امسال مجددا لایحه‌ای برای  افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان به مجلس ارائه و در نهایت بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد.

این احتمال وجود دارد که افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ در هیات دولت نیز با تغییراتی مواجه شود، هرچند احتمال کاهش این میزان افزایش حقوق در دولت بسیار بعید بوده و حتی احتمال افزایش بیشتر متوسط حقوق ها نیز وجود دارد.

کد خبر 719036
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    7 18
    دیگه آدم حالش بهم می خوره از این خبرهای افزایش حقوق کارمندان وبازنشته ها کشور فقط مال اینهاست وبقیه هیچ واقعا این عدالت نیست.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      5 4
      افزایش حقوق با افزایش قیمت کالاها همراه است و این یعنی تورم بیشتر و قدرت خرید کمتر .... آخه چند سال این موضوع را تجربه می کنید و باز تکرار می کنید ؟؟ قیمت ها را ثابت نگهدارید و جلوی تورم را بگیرید
  • ناشناس IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    11 1
    واقعاً ؟؟؟!!! چه جوری باید بخوریم این همه پولو؟؟؟!!!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    9 1
    اسمش افزایش حقوقه سالی ۷۰۰ تومن رو حقوق می زارن بقیش می‌ره برا بیمه وفلان وفلان که معلوم نیست چی هست فک میکنن هنر میکنن شش تومن هم حقوقه میدین به کارمندان با دوتا بچه وکرایه خونه وغیره
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    7 2
    خبری نیست و هیچگونه افزایشی صورت نگرفته با اعلام همین خبر اجناس داره روز به روز بالاتر میره بیشتر جو روانی ه داره تا عمل کردن
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    12 1
    میخواهید بنزین را گران کنید گران کنید اینقدر افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان را بهانه نکنید . ازدستان بی خیر و برکت شما قطره‌ای آب خیر نخواهد چکید .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    7 2
    سلام شما الان به فکر افزایش حقوق کارمندان بازنشستگان هستید خواهشمند به فکر جلوگیری از تورم باشید این که از الان به فکر افزایش حقوقی قطعا باعث تورم میشه و افزایش حقوق قطعا خنثی میشه
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    10 0
    اگر واقعا بخواهید اسلامی رفتار کنید باید خیلی واضح و روشن با ارائه آمار دقیق بانک مرکزی باید قدرت خرید حقوق بگیران را افزایش دهید نه اینکه به میزان ۳۰۰ در صد افزایش قیمت ها و هزینه ها ، ده درصد به حقوق ها اضافه کنید.
    • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      5 1
      خوب فعلا که همه پول ها رفته سمت خرید موشک و دولت مستاصل هم پولی در بساط ندارد که حقوق کارمندان را بدهد او آنقدر بدون حساب و کتاب فاصله طبقاتی مردم را بالا برد که حال هر چه تلاش می کند نمی تواند فاصله هارا کوتاه نماید در حال حاضر پول و قدرت در دست نظامی ها هست و سهم دولت از پول نفت هم بسیار ناچیز است و به زحمت می تواند حقوق کارمندآن را پرداخت نماید در حالیکه در حالی که در زمان رفسنجانی و خاتمی اوضاع این شکل نبود سهم دولت از فروش نفت بسیار بالا بود با آنکه ارزش افزوده ای درکار نبود ولی همه زندگی خوبی را داشتند ولی به محض به قدرت رسید ن احمدی نژاد اوضاع تغییر کرد قسمت اعظم پول نفت رفت به سمت نظامی ها که تا امروز این وضع همچنان ادامه دارد اگر پول خرج موشک و پهپاد هزینه خرید دارو و زیر ساخت کشور انجام میشد اگر پولها را بجای ساخت جنگ افزار خرج ساخت کارخانجات و نو کردن. کارخانه های فرسوده می گردند دیگه مردم مشکلی نداشتند همه بر اثر بی تدبیری کسانی هست که همواره خود را خدای عقل می دانستند
  • نوید IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    5 0
    حقوقها رو پلکانی افزایش بدین انصاف نیست حقوق پنج شش میلیونی هم بیست درصد باشه حقوقهای نجومی هم بیست درصد. همشهری خواهشا منتشر کن
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    حداقل حقوق باید 3 برابر بشه