چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از تعطیلی 2 هفته‌ای لیگ برتر، هفته بیستم از روز دوشنبه با انجام 3 دیدار آغاز شد اما در حساس‌ترین بازی این هفته سپاهان در اصفهان میزبان صدرنشین لیگ بود که توانست حریفش را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

 نکته جالب این بازی بازگشت فرهاد کاظمی به لیگ بود که در اولین حضور دوباره‌اش روی نیمکت زردپوشان اصفهان توانست باز هم امیر قلعه‌نویی و استقلال را شکست دهد تا رکورد پیروزی‌هایش مقابل این تیم و این مربی را دست‌نیافتنی‌تر کند. استقلال با این شکست و با توجه به لغو دیدار ذوب‌آهن و داماش باز هم صدرنشین ماند اما موقعیتش به شدت از سوی سایر مدعیان تهدید می‌شود.

حملات ابتدایی سپاهان

 بازی در حالی آغاز شد که به نظر می‌رسید سپاهان می‌خواهد خیلی زود به گل اول برسد.

در همان دقیقه اول بازی هادی اصغری با یک شوت از راه دور فشار را به استقلال تحمیل کرد اما اکبرپور در برگشت به خوبی توانست خط دفاعی سپاهان را باز کند.

در دقیقه 3 شوت احسان حاج صفی می‌رفت تا درون دروازه استقلال جای بگیرد. اما وحید طالب‌لو با یک واکنش مناسب توپ را راهی کرنر کرد. سپاهان شکل کاملا هجومی به خود گرفته بود؛ تیمی که به لحاظ فنی در طول رقابت‌های این فصل کیفیت چندان خوبی از خود نشان نداده بود در جریان بازی با استقلال بازی شناوری را ارائه کرد. به خوبی معلوم بود که کاظمی بیش از رسیدگی به مسائل فنی، آنها را به لحاظ روحی مهیا کرده بود. قابل پیش‌بینی بود که امیر قلعه‌نویی در بازی مقابل سپاهان از بازیکنان فیزیکی نظیر علی علیزاده استفاده کند.

محرم نویدکیا در دقیقه 11 با یک شوت از راه دور، دروازه استقلال را باز کرد. طالب‌لو در مسیر شوت هافبک تکنیکی  سپاهان حرکت کرد اما شوت نوید‌کیا آنقدر محکم بود که درون دروازه استقلال قرار گرفت.

در ادامه اما بازی برای دقایقی به دلیل مجروح‌شدن یکی از بازیکنان متوقف شد؛ برخی از تماشاگران به سمت عباس محمدی سنگ پرتاب کردند. استقلال در یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های گلزنی‌اش در نیمه اول توسط جان‌واریو صاحب موقعیت شد. اما اکبرپور شوت خود را با بی‌دقتی راهی دروازه سپاهان کرد. در اواسط نیم اول بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه 25، احسان حاج‌صفی موقعیت را این‌بار با یک اوت دستی بلند در اختیار مهاجم استقلال قرار داد.

گل به خودی علیزاده

علیزاده نیز با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه طالب‌لو کرد تا استقلال با یک گل‌ به‌‌خودی، دومین گل خود را نیز دریافت کند. قلعه‌نویی اما در اواسط نیمه اول اشتباه تاکتیکی خود را با تعویض میلاد نوری جبران کرد و آرش برهانی را به بازی فرستاد. استقلال روی خطای آرماندو یک موقعیت کاشته به‌دست آورد اما به نتیجه مثبتی نرسید. نکته جالب‌توجه در این دیدار، درخشش محرم نوید‌کیا بود. هافبک طراح سپاهان در میانه میدان همه کار کرد. هرچند که حرکات پا به توپ جان‌واریو از جناح راست جالب‌توجه بود. تاکتیک استقلال در نیمه‌اول استفاده از سانتر از جناحین و اوت‌دستی‌های علیزاده بود.

در دقایق پایانی نیمه اول این استقلال بود که جریان بازی را در دست گرفته بود. به نظر می‌رسید که سپاهان علاقه‌مند است با نتیجه دو بر صفر نیمه ‌اول را به پایان برساند. بازی در پایان نیمه اول کاملا از سرعت افتاد.

 نیمه دوم نیز با حمله سپاهان شروع شد. اما این‌بار طالب‌لو واکنش مناسبی از خود نشان داد. امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم، میثم منیعی را جایگزین امیرآبادی کرد تا از سانترها و حرکات روبه‌جلوی منیعی استفاده کند. آرش برهانی اما در یکی از صحنه‌های خطرناک نیمه دوم با یک حرکت تکنیکی شوت خود را راهی دروازه سپاهان کرد که از کنار دروازه محمدی به اوت رفت.

عباس محمدی در ادامه توانست با یک شوت بلند مهاجمان سپاهان را صاحب موقعیت گلزنی کند. عمادرضا شوت محکمی را راهی دروازه طالب‌لو کرد. دروازه‌بان استقلال نیز که روز چندان خوبی را پشت‌سر نگذاشته بود توپ را دفع کرد تا هادی اصغری نیز نتواند در موقعیت آفساید توپ را به گل تبدیل کند.هادی اصغری بازی چندان خوبی را از خود ارائه نداد. استقلال حملات خود را بیشتر از جناح منیعی طراحی می‌کرد. اما مدافعان سپاهان نیز روز خوبی را پشت سرگذاشتند. البته آرماندو در موقعیت‌هایی پر اشتباه نشان داد. در دقیقه 66 اشتباه هادی اصغری در بازی بدون توپ، برای آبی‌پوشان یک موقعیت ضدحمله ساخت. اما برهانی نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند. داور بازی در اواسط نیمه‌اول اشتباهات جزیی داشت. هرچند که اشتباهات رحیمی‌مقدم در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود.

عمادرضا در دقیقه 70 در موقعیت تک‌به تک با طالب‌لو نتوانست توپ را به گل سوم تبدیل کند. طالب‌لو دفع ناقصی داشت و محرم نوید‌کیا نیز نتوانست در ادامه دروازه تقریبا خالی استقلال را باز کند.

گلزنی برهانی

سپاهان در ضدحمله‌ها بسیار خطرناک نشان داد تا جایی که نویدکیا روی پاس زیبای عمادرضا توانست موقعیت دیگری روی دروازه استقلال ایجاد کند. اما این استقلال بود که برخلاف جریان بازی در دقیقه 74 به گل اول خود دست پیدا کرد که دفع ناقص عباس محمدی و ضربه سر آرش برهانی برای لحظاتی سکوت را به ورزشگاه تحمیل کرد. سپاهان پس از دریافت گل با همان سبک و سیاق دقایق قبلی به کار خود ادامه داد. به نظر می‌رسید پس از به ثمر رسیدن گل اول استقلال، میانه میدان در اختیار هافبک‌های آبی‌پوش قرار گرفته بود. نویدکیا در اواخر بازی بارها عمادرضا را صاحب موقعیت گلزنی کرد اما این مهاجم نتوانست کاری از پیش ببرد. عمادرضا البته در این بازی تلاش زیادی به خرج داد.در دقیقه 80 سپاهان با خطای جعفرپور روی جان‌واریو 10 نفره شد. رحیمی‌مقدم به جعفرپور کارت زرد دوم را نشان داد تا تیم فرهاد کاظمی در فاصله 10 دقیقه به پایان بازی 10 نفره کار را دنبال کند.

در دقیقه 88 فشار استقلال روی دروازه سپاهان دو برابر شد. سیاوش اکبربور با یک شوت از راه دور دروازه تیم کاظمی را به شدت تهدید کرد. فرهاد کاظمی اما در دقایق پایانی بازی، مهاجم به زمین فرستاد، رحیمی‌مقدم 6 دقیقه وقت تلف‌شده نیمه‌دوم را اعلام کرد. استقلال در وقت‌های تلف‌شده بازی نیز موقعیت گلزنی نداشت تا در نهایت بازی حیثیتی سپاهان مقابل استقلال با نتیجه 2 بر صفر به نفع کاظمی تمام شود.

کد خبر 71963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز