چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: در پایان هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس با ارائه یکی از ضعیف ترین بازی‌های این فصل خودش در ورزشگاه آزادی مقابل تیم جوان ملوان مغلوب شد.

پرسپولیس روز سه‌شنبه در حالی مقابل ملوان قرار گرفت که شایعه استعفای مدیرعامل این باشگاه پیش از این بازی قوت گرفته بود. شاید انتشار این خبر تمرکز سرخپوشان را برهم زده بود و در نمایش ضعیف این تیم تاثیر داشت.

روزنامه‌های روز سه‌شنبه از استعفای مصطفوی و البته مخالفت رئیس سازمان ورزش با کناره‌گیری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خبر دادند اما ساعتی پیش از آغاز بازی سرخ‌ها مقابل ملوان خبرگزاری‌ها به نقل از مسئولان باشگاه پرسپولیس خبر استعفای مصطفوی را تکذیب کردند. هواداران پرسپولیس هم توجه ویژه‌ای به این خبر نشان دادند. البته شعارهای آنها بیشتر به شکست استقلال در اصفهان اختصاص داشت.

تاخیر باشگاه در پرداخت مطالبات بازیکنان هم پیش از این بازی برای پرسپولیس حاشیه‌های تازه‌ای ایجاد کرد.

انتظار می‌رفت پرسپولیس در پی شکست استقلال مقابل سپاهان با هدف کاهش اختلاف امتیاز و نزدیک‌شدن به جمع تیم‌های صدرنشین نمایش تهاجمی و توفانی مقابل ملوان داشته باشد. افشین پیروانی در تقابل با ملوانی که همیشه در تهران حریف دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس بوده با یک چالش جدی مواجه شد. سرخ‌ها در غیاب علی کریمی و مازیار زارع که سه اخطاره بودند با چند تغییر به میدان آمدند.

 کریم باقری هم که به دلیل سفر طولانی‌مدت به خارج از کشور در تمرینات اخیر حضور نداشت روی نیمکت نشست و در غیاب سه هافبک اصلی، ترکیب جدید پرسپولیس در خط میانی نمایش ناموفقی داشت. پیروانی در اقدامی عجیب سپهر حیدری را برای اولین بار به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب قرار داد. بادامکی، نوری و پتروویچ هم سه ضلع دیگر خط میانی پرسپولیس را شکل دادند.

سرخ‌ها بازی را آرام و ناهماهنگ آغاز کردند. چند موقعیت مناسب در نیمه نخست برای پرسپولیسی‌ها ایجاد شد اما حملات کمرنگ میزبان برای رسیدن به گل اول بازی در نیمه نخست کافی نبود.

در دقیقه 9 بازی، همکاری مثلث پتروویچ – نیکبخت و توره، مهاجم سنگالی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه آرام توره از روی خط دروازه دفع شد. دو دقیقه بعد نیکبخت در یک موقعیت مناسب داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه ضعیف این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت. توره در دقایق 25 و 27 باز هم صاحب موقعیت شد اما نتوانست دروازه را باز کند. مهاجم سنگالی با عبور از دروازه‌بان ملوان می‌توانست دروازه خالی را باز کند اما ضربه مهاجم پرسپولیس به تیرک افقی دروازه برخورد کرد. پژمان نوری هم می‌توانست در همین نیمه زننده گل اول بازی باشد اما هافبک ملی‌پوش پرسپولیس هم دروازه را به خوبی هدف نگرفت. نیمه نخست در دقایق پایانی آرام و خالی از هیجان بود. پرسپولیس برای رسیدن به گل برتری بی‌تاب به نظر نمی‌رسید و شعارهای هواداران این تیم هم تاثیری در روند بازی نداشت.

نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در آغاز نیمه‌دوم پرسپولیس حملات بهتری روی دروازه حریف ترتیب داد و صاحب چند موقعیت جدی شد. پژمان نوری در دقیقه 48 با یک شلیک سنگین دروازه را هدف گرفت اما توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به اوت رفت. پتروویچ دو دقیقه بعد با یک شوت دیگر دروازه را تهدید کرد اما این بار غلامعلی‌زاد دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه 55 مهمترین شوک بازی اتفاق افتاد، بر خلاف جریان بازی این ملوان بود که به گل برتری رسید و پیروانی بالاخره شرایط بحرانی تیمش را باور کرد. رمضانی پشت محوطه جریمه با یک ضربه آرام دروازه حقیقی را هدف گرفت و دروازه‌بان جوان پرسپولیس باز هم اشتباه کرد تا میهمان در آزادی با یک گل از سرخ‌ها پیشی بگیرد.

بازیکنان پرسپولیس که در آستانه شکست قرار گرفتند با فشار بیشتری دروازه ملوان را مورد هدف قرار دادند و صاحب چند موقعیت جدی شدند. نوری در دقیقه 57 دروازه را با یک ضربه محکم تهدید کرد. پتروویچ هم یک موقعیت خوب برای مهاجمان تیمش به وجود آورد اما باز هم پرسپولیس توان گشودن دروازه تیم میهمان را نداشت.

در مقابل ملوان یک فرصت خوب برای  گلزنی به دست آورد. این بار حیدری در مصاف تک به تک می‌توانست زننده گل دوم باشد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت.
پیروانی بر خلاف همیشه پیش از دقایق پایانی تصمیم به تعویض گرفت  و ابتدا اشتباه عجیب خودش در تغییر پست حیدری را جبران کرد. منصوری به جای سپهر در ترکیب قرار گرفت و بعد از آن نوروزی به جای بادامکی وارد زمین شد.

هافبک شماره 7 یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بود. پیروانی چند دقیقه بعد سومین تعویض خودش را هم انجام داد و باقری را به جای پتروویچ وارد زمین کرد؛ این تعویض اعتراض تماشاگران پرسپولیس را هم به همراه داشت. نیکبخت در دقایق 63 و 64 دو بار با ضربه سر دروازه ملوان را تهدید کرد اما غلامعلی زاد در هر دو صحنه واکنش مناسبی نشان داد و توپ را دفع کرد.

خدامرادی بعد از این دو صحنه یک فرصت مناسب گلزنی را مقابل دروازه پرسپولیس از دست داد. تداوم حملات بی‌برنامه و کم‌فشار پرسپولیس چند فرصت دیگر برای سرخ‌ها ایجاد کرد اما ملوان در دقیقه 82 توسط حیدری به گل دوم رسید و ورزشگاه آزادی را ساکت کرد. هواداران پرسپولیس ابتدا با شعارهای  تکراری از مصطفوی انتقاد کردند و خواهان خروج او از باشگاه پرسپولیس شدند.

پس از آن با تشویق ملوان، بازیکنان پرسپولیس را به بی‌ تعصبی متهم کردند. دقایقی بعد افشین پیروانی که اولین شکست خودش را در این تیم تجربه کرد به عنوان متهم اصلی موردانتقاد قرار گرفت. عده‌ای از هواداران پرسپولیس ابتدا خواهان خروج پیروانی از این باشگاه شدند و بعد از آن به تشویق قطبی پرداختند.

پیروزی مهم سایپا  

در سایر بازی‌ها اما مس کرمان، سایپا و صبا به برتری رسیدند.
مس کرمان برابر مقاومت سپاسی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.  روح‌الله‌ بیگدلی در دقیقه 25 و پائولو در دقیقه 56 گل‌های مس را به ثمر رساندند.

مس با این برد30 امتیازی شد و مقاومت سپاسی 82 امتیازی باقی ماند.
پیکان قزوین هم با نتیجه 2 بر صفر برابر سایپا شکست خورد.

صابر میرقربانی در اولین ثانیه‌های نیمه دوم و عیسی ترائوره در دقیقه 17 گل‌های سایپا را به ثمر رساندند.

با این نتیجه پیکان 03 امتیازی ماند و سایپا 32 امتیازی شد. دیدار تیم‌های برق شیراز و صبای قم با نتیجه 2 بر یک به سود تیم صبا به پایان رسید.

در این بازی ابتدا در دقیقه51 غلامرضا رضایی برای صبا گلزنی کرد. این تیم بار دیگر در دقیقه 54 توسط محمد همرنگ با شوتی زیبا دروازه برق را باز کرد.در دقایق پایانی بازی مهدی شیری از روی نقطه پنالتی دروازه صبا را گشود.

کد خبر 71968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز