رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: با اعطای شناسه یکتا به دستفروشان، حرفه دست فروشی به عنوان کسب و کار رسمی اعلام می‌شود.

دستفروشی

به گزارش همشهری آنلاین، امیر سیاح رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه از امروز دوشنبه مرحله اجرایی ساماندهی کسب و دستفروشان سطح شهر تهران آغاز شده است، افزود: با همکاری شهرداری تهران مکان مناسب و ایمن در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت. همچنین مقرر شده بانک مرکزی هم دستگاه پوز برای این مشاغل در نظر بگیرد.

او گفت: با کمک شهرداری ها و وزارت کار، شغل دستفروشی از یک حرفه کاذب و مزاحم به یک شغل مفید و رسمی و در چارچوب خواسته های شهرداری ها تبدیل می شود.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: صاحبان این مشاغل با ارائه کد ملی می توانند مجوز کسب و کار دریافت کنند.

کد خبر 720100
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دست فروش ها در تهران و استان تهران و سایر استان ها اکثریت آنها سرمایه دار و پول دار هستند و سدمعبر ایجاد می کنند و خیلی هم باعث آزار و اذیت می شوند و راه پیاده روها را می بندند و طلبکار هم هستند و جنس ها و کالاها آنها اکثرا کیفیت درست و حسابی ندارد.بیشتر دستفروش ها خود مغازه دار و تولیدی و یاشراوت در تولید دارند و خودرا فقیر نشان می دهند در حالی که اکثر آنها هم خودرو دارند و مالیات هم نمی دهند و آلودگی صوتی هم ایجاد می کنند.لطفا بر آنها نظارت جدی و دقیق داشته‌باشید و بر اخلاق و رفتار آنها کنترل داشته باشید.در شهر پرند دست فروشانی هستند که چاقو و پنجه بکس می فروشند.