همشهری آنلاین: آغاز تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود

خبرگزاری اتریش از تل‌آویو گزارش داد، این ارزیابی بود که شب شنبه «تایمز آنلاین» و شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان منتشر کردند. روزنامه انگلیسی «تایمز» هم در نسخه اینترنتی خود یادآور که رژیم صهیونیستی روز جمعه مجوز خروج صدها خارجی را از این منطقه ساحلی صادر کرد.

رژیم صهیونیستی نوار غزه را با تانک‌های خود و همچنین نیروهای زمینی‌اش محاصره کرده و به حال آماده‌باش در آمده است.

این در حالی است که حماس در خصوص پیامدهای حمله نظامی زمینی به رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

در همین حال جورج بوش،‌ رییس جمهور آمریکا هم در خصوص تحولات اخیر موضع‌گیری کرد و امروز در نطق رادیویی هفتگی خود در اظهاراتی تکراری، اقدامات حماس را تروریستی قلمداد کرد. وی افزود دیگر اجازه برقراری هیچ آتش‌بس یکجانبه‌ای را در نوار غزه نمی‌دهد که شبه‌نظامیان فلسطینی قادر به تهدید رژیم صهیونیستی باشند.

قرار است در روزهای آینده نمایندگان ارشد اتحادیه عرب و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان برای مشاوره در نیویورک گردهم بیایند. به گفته رابرت سری (Robert Serry)، هماهنگ‌کننده ویژه امور خاورمیانه در سازمان ملل، بان کی مون، دبیرکل این سازمان امیدوار است از طریق مذاکرات، راه حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری‌ها پیدا شود.

سری گفت: به خاطر استقرار تانک‌های اسراییلی در مرز با نوار غزه، ضروری است هر چه سریع‌تر آتش‌بس برقرار شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروی هوایی‌اش از شنبه گذشته تا اکنون بیش از 700 عملیات داشته است. طرف فلسطینی اعلام کرده است تعداد شهدایش به حدود 440 تن رسیده است. مقامات بیمارستانی روز جمعه در غزه اعلام کردند دستکم 2250 تن مجروح شده‌اند که 380 تن از آنان در آستانه مرگ قرار دارند. در مقابل، فلسطینی‌ها بیش از 350 راکت به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی پرتاب کردند که تاکنون چهار صهیونیست را به هلاکت رسانده و چند تن دیگر را مجروح کرده است.

کد خبر 72174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز