شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث- مهدی آیینی: مرد عراقی قصد داشت با گذرنامه جعلی به انگلیس برود اما وقتی ماموران فرودگاه متوجه جعلی بودن این گذرنامه شدند او را به ایران بازگرداندند.

مهاجر غیرقانونی هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت در ادعایی عجیب گفت: چون گذرنامه انگلیسی را پیدا کرده تصمیم به سفر به این کشور گرفته است.

مدتی قبل ماموران پلیس فرودگاه لندن هنگام بررسی روادید  متعلق به مسافران خارجی، متوجه مرد عرب زبانی شدند که با  روادید  جعلی به این کشور سفر کرده بود.

وقتی بررسی‌ها نشان داد این مرد از ایران به انگلستان پرواز کرده است، دستور بازگرداندن وی به ایران صادر شد و به این ترتیب این مرد هفته گذشته در اختیار ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی تهران قرار گرفت.

با گزارش این ماجرا، پرونده این مرد به دادسرای ناحیه 9 تهران ارجاع شد و قاضی بهروز مهاجری به بررسی آن پرداخت.

روز گذشته هنگامی که این مسافر قاچاقی که خدرحسن نام داشت در مقابل قاضی مهاجری – بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- قرار گرفت، در توضیح ماجرا گفت: چند روز قبل از سفر به انگلستان به خاطر درمان بیماری‌ای که به آن دچار شده بودم از مرز زمینی به‌صورت قاچاقی وارد ایران شدم.

وی افزود: بعد از ورود به خاک ایران، به یک راننده تاکسی 180 دلار پرداخت کردم تا او مرا از مرز به تهران برساند اما هنگامی که به میدان آزادی تهران رسیدیم و از تاکسی پیاده شدم، ناگهان چشمم به کیفی افتاد که در گوشه‌ای از میدان بر زمین افتاده بود. پس از بازکردن این کیف، یک گذرنامه انگلیسی توجهم را جلب کرد. 

وقتی این گذرنامه را برداشتم متوجه شدم که یک گذرنامه انگلیسی در آن وجود دارد، در یک لحظه وسوسه شدم که حالا که تا تهران آمده‌ام سری هم به انگلیس بزنم و در آنجا زندگی کنم، به همین خاطر گذرنامه را برداشتم و بعد از تهیه بلیت به لندن پرواز کردم اما پلیس لندن بعد از کنترل مدارکم متوجه موضوع شده و مرا به ایران بازگرداند. بازپرس مهاجری بعد از شنیدن این ادعای عجیب و باورنکردنی مهاجر غیرقانونی دستور اخراج متهم از ایران را صادر کرد

کد خبر 72227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز