گروه‌اقتصادی: در نشست مشترک مسئولان اجرای طرح مسکن مهر که با حضور مقامات وزارتخانه‌های تعاون و مسکن و شهرسازی و استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد

بار دیگر نسبت به کندی اعطای تسهیلات بانکی انتقاد شد و مقامات 2وزارتخانه تعاون و مسکن تاخیر در پرداخت وام‌ را مهم‌ترین مانع کنونی ساخت مسکن‌های اجاره 99ساله خواندند.

با وجود اینکه بانک مرکزی در دوره مدیریت بهمنی سیاست‌ همسوتری با برنامه‌هایی همچون ساخت مسکن مهر در پیش گرفته و اوایل آذرماه نیز همایش یکروزه‌ای با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات اجرایی طرح مسکن مهر و یکسان‌سازی رویه بانک‌ها در اعطای تسهیلات به این طرح برگزار کرد، اما اظهارات روز گذشته مجریان طرح مسکن مهر، نشان‌دهنده آن است که هنوز روند اعطای تسهیلات بانکی با سطح مطلوب، فاصله دارد.

در همین ارتباط، منوچهر خواجه‌دلویی، معاون وزیر مسکن، اظهار داشت: عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای اجرای طرح مسکن مهر هنوز نامطلوب است و نسبت به پیشرفت بقیه کارها در اخذ تسهیلات بانکی عقب هستیم.

البته بنابر اظهارات وزرای تعاون و مسکن، بانک مرکزی اعتبار لازم برای طرح مسکن مهر را به شبکه بانکی اختصاص داده و شعب بانک‌ها نباید به متقاضیان بگویند که اعتبار لازم برای وام مسکن مهر ندارند. محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن و شهرسازی، با اشاره به اینکه 2600 میلیارد تومان برای بخش مسکن مهر اختصاص یافته، اظهار داشت: بانک‌ها نمی‌توانند عنوان کنند اعتبار ندارند.

محمد عباسی، وزیر تعاون نیز راهکاری به متقاضیانی که بانک‌ها به آنها جواب رد می‌دهند، ارائه کرد و گفت: ‌اگر افراد واجد شرایط به بانک‌ها مراجعه و بانک‌ها آنها را رد کردند، این عده می‌توانند هم به ‌ادارات مسکن و شهرسازی و هم به ‌ادارات تعاون مراجعه کنند تا جمع‌بندی اینگونه موارد را نیز در جلسات هفتگی کارگروه طرح مسکن مهر به اطلاع مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برسانیم.

افتتاح نخستین‌های مسکن مهر در دهه فجر

وزیر تعاون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار پیشرفت مسکن مهر در استان‌ها متفاوت است، گفت: در برخی استان‌ها تا سقف چهارم زده شده و حتی در برخی از استان‌ها ممکن است تا دهه فجر طرح‌های مسکن مهر افتتاح شود

کد خبر 72233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز