یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

گروه ورزشی: رئال‌مادرید امشب در اولین بازی سال 2009 در سانتیاگو برنابئو میزبان ویارئال است و هواداران بی‌صبرانه منتظر دیدن چهره جدید این تیم هستند.

 خوان‌ده راموس که قبل از ال‌کلاسیکو جانشین شوستر شد، سال 2008 را با شکست در خانه بارسا و پیروزی مقابل والنسیا به پایان برد، ولی برای این بازی فرصت داشته تا ایده‌هایش را در تیم پیاده کند. علاوه بر این، تعطیلات دوهفته‌ای فرصت خوبی بود تا مصدومان رئال آماده بازی شوند. په‌په، گابریل هاینتزه و کریستف متسلدر، سه مدافع تیم و رافائل فان‌درفارت و اسنایدر، زوج هلندی خط میانی بعد از مدت‌ها می‌توانند به ترکیب تیم بازگردند و راموس دغدغه‌ای بابت انتخاب بازیکن ندارد. رئال در بازار نقل و انتقالات هم بیکار نبود و برای جایگزینی فان نیستلروی و ممدو دیارا که تا پایان فصل مصدوم هستند، کلاس یان هونتلار و لاسانا دیارا را خریده است. تنها دغدغه راموس در حال حاضر پیدا کردن یک گوش راست آماده است.

هونتلار که در ماه نوامبر جراحی مختصری روی زانویش داشته، قرار بود از هفته آینده بازی کند، ولی التهاب لوزه‌های هیگواین که قادر به بازی نیست، راموس را مجبور کرده تا امشب هونتلار را در ترکیب اصلی قرار دهد. البته روزنامه‌های اسپانیایی خبر می‌دهند که مهاجم سابق آژاکس در تمرینات آماده بوده.

رئال‌مادرید سال گذشته را با 12 امتیاز اختلاف نسبت به بارسای صدرنشین به پایان برد و بازی مقابل ویارئال مدعی نشان می‌دهد که رئال راموس چقدر می‌تواند برای رقیب سنتی‌اش دردسرساز شود. رئال‌مادرید دو سال پیش کاپلو را در میانه فصل به خدمت گرفت و توانست با جبران فاصله‌اش با بارسا در لحظات پایانی فصل به قهرمانی برسد. همین تجربه، راموس را امیدوار می‌کند که با نیروهای جدیدش با قدرت ادامه دهد و منتظر لغزش بارسا باشد، حتی اگر تیم گواردیولا تا امروز ضعف عمده‌ای بروز نداده است. آرین روبن که با توجه به علاقه راموس به ضدحملات، در بازی مقابل والنسیا ستاره تیمش بود، می‌گوید: «در ماه ژانویه همه بازی‌هایمان را می‌بریم.»

ویارئال که در این فصل حتی صدرنشینی را هم تجربه کرده، در هفته‌های اخیر نتایج چندان خوبی نگرفته و در حال حاضر مانند رئال 29 امتیازی است، ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ششم ایستاده. این تیم در آخرین بازی سال 2008 در ورزشگاه مادریگال میزبان بارسا بود و حتی توانست از این تیم پیش بیفتد، ولی در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.

این بازی برای ویارئال هم اهمیت زیادی دارد، به ویژه اینکه از فصل 99-98 نتوانسته در سانتیاگوبرنابئو به پیروزی برسد. جوزپه روسی، گلزن ایتالیایی این تیم می‌گوید: «بازی در خانه رئال خیلی دشوار است، ولی فکر می‌کنم می‌توانیم نتیجه مثبتی بگیریم و پیروز شویم.» نیهات مهاجم ترک ویارئال هم مشتاق است در این بازی اولین گل تیمش را به ثمر برساند چرا که پانصدمین گل ویارئال در لالیگا خواهد بود: «همه گل‌ها مهم هستند، ولی زدن پانصدمین گل در چنین بازی دشواری بسیار هیجان‌انگیز است. ثبت شدن در تاریخ باشگاه همیشه جذاب است.»

سویا هم که با 31 امتیاز در رده دوم است، امشب در خانه بازی نسبتا آسانی با اوساسونا دارد و می‌تواند به کسب 3 امتیاز امیدوار باشد.

کد خبر 72252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز