کتاب «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم» به قلم هاروکی موراکامی نویسنده شهیر ژاپنی با محوریت خاطرات و شیوه زندگی این نویسنده و برخی وسواس‌های او به قلم دریا یاسری منتشر شد.

موراکامی

به گزارش همشهری آنلاین، هاروکی موراکامی نویسنده شهیر ژاپنی که در ایران خوانندگان پر و پا قرصی دارد، جزو نسل نویسندگان پیشرو کشور آفتاب تابان شناخته می‌شود که دامنه شهرت او جهان را در نوردیده و اغلب آثار او به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است.

خاطرات و وسواس‌های نویسنده شهیر ژاپنی در «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم»

از جمله کتاب‌هایی که از این نویسنده موفق در کشورمان ترجمه شده است می‌توان به  «کافکا در ساحل»، «چوب نروژی»  و  «سوکوروتازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»  اشاره کرد.

حال نشر پیام چهارسو؛  تازه‌ترین اثر این نویسنده که اغلب در دو گونه رئالیسم و سوررئالیسم آثارش را قلمی می‌کند کتاب  «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم»  را با قلم دریا یاسری ترجمه کرده است.

کتاب «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم» شامل حدود ۱۰۰ تصویر رنگی و سیاه و سفید از مجموعه تی‌شرت‌های هاروکی موراکامی است که در مراسم یا مناسبت‌های مختلف تهیه یا به او هدیه داده شده است.

دریا یاسری مترجم و بازیگر با بیان آنکه کتاب «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم» تازه‌ترین و جدیدترین کتاب هاروکی موراکامی است خاطرنشان کرد: موراکامی نویسنده‌ای است که در اغلب آثارش بخشی از وجود و زیست خود را در قالب رمان و داستان به مخاطب ارائه می‌دهد. کتاب «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم» نیز بازتاب دهنده علاقه و وسواس وی به جمع‌آوری کلکسیون تی‌شرت‌هایش است.

او یادآور شد: سردرگمی و تنهایی انسان معاصر به عنوان مضامین تکرارشونده آثار موراکامی در این اثر نیز بازتاب ویژه‌ای دارد و موراکامی در این کتاب تلاش کرده تا نگاه و مرور خاطرات دوران زیست نویسندگی‌اش را با آن مفاهیم بیامیزد. یاسری با تاکید بر آنکه کتاب «تی‌شرت‌هایی که دوست‌ دارم» راوی خاطرات این نویسنده است تصریح کرد: خواننده در روایت این کتاب از نزدیک با نحوه زیست و زندگی موراکامی آشنا می‌شود. همچنین پیام همیشگی موراکامی در آثارش را که به تاثیر زندگی مدرن بر تنهایی انسان‌ها اشاره و تاکید دارد را به وضوح در می‌یابد.

کد خبر 722777
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha