گروه حوادث: سارقان طلافروشی‌ها که در 3 ساعت به 5 طلافروشی در تهران دستبرد زده بودند، در ادامه بازجویی‌های پلیسی به سرقت از 2طلافروشی دیگر اعتراف کردند.

اعترافات جدید متهمان در حالی صورت می‌گیرد که کارآگاهان احتمال می‌دهند متهمان به جز سرقت از طلافروشی‌ها به چند خانه هم دستبرد زده‌ باشند.

تحقیقات پلیسی برای دستگیری این 2سارق حرفه‌ای، بعدازظهر 7دی‌ماه و به‌دنبال سرقت از 5طلافروشی در جنوب شرق تهران آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی این سرقت‌ها که از سوی 2جوان موتورسوار صورت گرفته است، در کمتر از 3 ساعت رخ داده و سارقان بعد از آنکه با پرتاب سنگ و آجر، ویترین طلافروشی را شکسته‌اند، مقداری طلا به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی مردان سارق آغاز شد و 48 ساعت بعد ماموران موفق شدند با دستگیری فردی که قصد داشت طلاهای مسروقه را در یکی از طلافروشی‌های بازار به فروش برساند، به نخستین سرنخ پرونده دست پیدا کنند. 

وقتی مشخص شد این مرد، طلاها را از 2 جوان موتورسوار خریداری کرده است، ماموران موفق شدند سارقان طلافروشی‌ها را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

متهم اصلی این پرونده، فرزند یک مرد ثروتمند بود که بعد از بازداشت مدعی شد هیچ مشکل مالی‌ای نداشته و تنها به خاطر اختلافاتی که با پدرش داشته، نقشه این سرقت‌ها را عملی کرده است.

این مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: «7ماه قبل بر سر کار و حق و حقوقم با پدرم درگیر شدم؛ بحثمان بالا گرفت و من شرکت او را ترک کردم. از همان روز بود که تصمیم گرفتم هر طوری شده از پدرم انتقام بگیرم و به همین خاطر با همدستی یکی از دوستان قدیمی‌ام سرقت‌هایمان را شروع کردیم.

من تصمیم داشتم با دزدی آبروی پدرم را ببرم و به همین خاطر در زمان کوتاهی با کمک همدستم 60 فقره کیف‌قاپی در پایتخت را رقم زدیم. بعد از آن به سراغ طلافروشی‌ها رفتیم و در کمتر از 3ساعت به 5طلافروشی دستبرد زدیم اما 48ساعت بعد از سوی پلیس دستگیر شدیم».

سرهنگ عباسعلی محمدیان؛ رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اعترافات جدید متهمان در خصوص سرقت از 2طلافروشی دیگر گفت: «شگرد این 2 سرقت نیز درست مثل سرقت‌های دیگر سارقان بود.

در این سرقت‌ها یکی از متهمان وظیفه راندن موتور سیکلت را بر عهده داشته و نفر دوم با پرتاب سنگ به شیشه ویترین طلافروشی‌ها و چنگ‌زدن به ویترین، مقداری از طلاها را می‌ربوده است».

وی افزود: «متهمان در حال حاضر با قرار قانونی در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند و تحقیقات درخصوص سرقت‌های احتمالی آنها از منازل پایتخت ادامه دارد».

کد خبر 72318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز