یافتههای یک تحقیق که در دانشگاه آکسفورد انجام شدهاست میتواند گامی موثر در یافتن درمان مناسب برای فشارهای روحی بعد از حادثههای تلخ یا استرس بعد از تروما باشد.
امیلی هولمز، روانپزشکی که این مطالعه را انجام دادهاست میگوید: "این تنها اولین قدم در یافتن درمان برای این بیماری است. تحقیق ما یک آزمایش علمی بر روی عملکرد بخشهای مختلف مغز بودهاست و از این راه میتوانیم تصویری بزرگتر از کارکرد مغز را درک کنیم."
اختلال استرس و فشار روحی بعد از حادثه میتواند ناشی از درگیر بودن در نزاع، جنگ و یا حادثههای تلخ باشد.
شایعترین اثرات این اختلال زودرنجی و پرخاشگری گزارش شدهاست و میتواند به اختلالات تمرکزی و خواب و توهم نیز کشیده شود.
تیم تحقیقاتی آکسفورد ابتدا فیلمهای دلخراشی از تبلیغات خطرات رانندگی در هنگام مستی را به 40 داوطلب نشان دادند.
بعد از 30 دقیقه از گذشت تماشای فیلم نیمی از داوطلبان برای 10 دقیقه مشغول بازی تتریس شدند.
مشاهدههای این تیم نشان میدهد که افرادی که تتریس را بازی کردهبودند در یک هفته بعد از تماشای فیلم، کمتر به تصاویر دلخراش آن فکر کردهبودند و میزان تأثیر فیلم بر آنها بسیار پایین بودهاست.
تتریس در سال 1985 توسط برنامه نویسی روسی به نام الکسی پاژیتنوف طراحی شد و از آن زمان تا به حال یکی از محبوبترین بازیهای کامپیوتری بودهاست. هدف این بازی قرار دادن بلوکهای چهارتایی در ردیفهای کامل است. با تکمیل شدن هر ردیف، بلوکهای آن ردیف فرو میپاشند و در صورت رسیدن بلوکها به بالای صفحه، بازیکن میبازد.