معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به ایجاد معضل سدمعبر از سوی وانت بارها در این شهر، گفت: در تبریز بیش از ۳۰۰ دستگاه وانت بار میوه فروش وجود دارد که همه آن‌ها در انحصار ۱۸ نفر است.

وانت بار ميوه فروش سيار

به گزارش همشهری‌آنلاین، جواد صدیقی در جلسه نشست مدیران شهرداری با اصحاب رسانه، افزود: تعدادی از این وانت بارها در کنار فروش میوه، اقدامات خلاف قانون مانند فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر انجام می دهند که باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به جمع آوری و ساماندهی آن ها اقدام لازم انجام شود.

او با بیان اینکه از اول آذر بر اساس دستور شهردار تبریز در راستای ساماندهی دستفروشان، به این افراد و خودروهای سدمعبر بیش از ۵۰۰ ابلاغیه صادر شده است، اظهارکرد: از این تعداد فقط ۵۰ نفر به ابلاغیه توجه کرده و به شهرداری مراجعه کرده‌اند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با تاکید بر اینکه ساماندهی و حمایت از دستفروشان نیازمند از برنامه های شهرداری است، گفت: زمین مورد نیاز برای استقرار دستفروشان شناسایی و آماده سازی شده و هر خودرو می‌تواند در ساعات مشخص شده در مکان های مشخص شده استقرار یابد و به مردم میوه عرضه کند.

صدیقی با اشاره به فعالیت دستفروشی‌ها در اکثر خیابان های سطح شهر ادامه داد: ساماندهی دستفروشان نیازمند همکاری حدود ۱۱ دستگاه و نهاد دولتی مانند دادستانی، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، محیط زیست و منابع طبیعی، راه و شهرسازی و راهداری است.

او گفت: برخی افراد خیابان‌های سطح شهر را در قالب اجاره سینی یا طبق میوه در ازای دریافت روزانه مبلغی به دستفروشان نیازمند اجاره می‌دهند که باید با این افراد برخورد و از دستفروشان نیازمند حمایت شود.

کد خبر 727740
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 46
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • علیرضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    34 8
    چرا با این سد معبر ها برخورد نمیشه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    54 7
    ترازوی اکثر آنها دستکاری شده است و هیچ کسی توجه نمیکند
  • مهدی آسیابانی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    85 10
    عامل اصلی ترافیک در خیابانها همین ها هستند که همگی هم کم فروشی میکنند و سعی در کلاهبرداری از مردم با شگردهای خاص خودشونو دارن
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    56 20
    سلام اگه کسی کار درس حسابی داشته باشه هیچ وقت در هوای سرد تو خیابون میوه فروشی نمیکنه دولت باید بهشون کار بده تا بتونن خرج خانواده را بدن خواهشن شعار ندین عمل کنید؟
    • حسن IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      44 9
      اگر کسی بیکار باشه دلیل نمیشه زندگی مردم رو مختل بکنه باعث ترافیک بشه منم بیکارم وسط اتوبان چادر بزنم تخمه و چایی بفروشم؟؟؟؟
    • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      36 6
      بله درسته کار نیس ولی مثل ادم کنار خیابون پارک کنن مشکلی نیس اکثرا دوبله سوبله یا جوری پارک میکنن کاملا راهبندان ایجاد میشه خیابان صدر ااشعرا هشتاد درصد خیابان رو میوه فروش اشغال کرده باید با اینجور افراد بطور جدی برخورد قانونی شود
  • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    27 5
    جامعه از عدم اجرای قانون و بهتر بگویم بی قانونی گرفتار دشواری‌ها ، نگرانی‌ها ومشکلات است.