سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: کلاهبردار حرفه‌ای حتی در زمان مرخصی از زندان هم دست از فعالیت‌های مجرمانه خود بر نداشت و با تاسیس 3 شرکت صوری کلاهبرداری‌هایش را ادامه داد

25 آبان ماه امسال، کارآگاهان اداره 14 آگاهی (مبارزه با کلاهبرداری) پلیس آگاهی تهران، در جریان فعالیت مردی قرارگرفتند که با درج آگهی در روزنامه‌ها، برخی از شهروندان را به بهانه پرداخت وام‌های میلیاردی به دفتر خود می‌کشاند و از آنها مبالغی برای پرداخت وام دریافت می‌کرد.

از آنجا که فعالیت‌های این مرد مشکوک به‌نظر می‌رسید کارآگاهان با هماهنگی قضائی اقدامات اولیه خود را در این خصوص آغاز کردند و با به دست آوردن هویت واقعی مدیر این شرکت، دریافتند وی یک کلاهبردار سابقه‌دار است که بیش از 17 سال در زندان به سر برده و به تازگی با دریافت مرخصی 3 ماهه آزاد شده و فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته است.

با این اطلاعات، از آنجا که پلیس احتمال می‌داد این مرد قصد کلاهبرداری از متقاضیان وام را دارد با دریافت دستور قضائی وارد عمل شد و مرد کلاهبردار را دستگیر کرد.

این مرد که تصور نمی‌کرد پلیس پی به فعالیت‌های مجرمانه او ببرد بعد از انتقال به شعبه هفتم بازپرسی در دادسرای ناحیه 3، پرده از نقشه خود برای کلاهبرداری از طعمه‌هایش برداشت و گفت: پس از گرفتن مرخصی از زندان و راه‌اندازی‌ شرکت‌های صوری، با درج آگهی در روزنامه‌ها مدعی می‌شدم که می‌توانم برای متقاضیان، وام‌های میلیاردی دریافت کنم و به این ترتیب طعمه‌هایم را شناسایی می‌کردم.

سپس با معرفی خودم به‌عنوان مهندس و ادعای اینکه شرکتم سابقه‌ زیادی در کارهای بازرگانی دارد، از هر یک از متقاضیان بین یک تا 8 میلیون تومان برای تهیه وام دریافت می‌کردم.

بعد از دریافت این مبلغ، برای آنکه اعتماد آنها را جلب کنم، تصویری از یک سند مسروقه را در اختیار آنها قرار می‌دادم و مدعی می‌شدم این سند می‌تواند تا زمان آماده شدن وام به‌عنوان ضمانت در اختیار آنها بماند؛ اما درحالی‌که قصد داشتم بعد از کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایم متواری شوم، پلیس به ماجرا پی برد و دستگیر شدم.

بعد از اعترافات این مرد، کارآگاهان موفق شدند 100 نفر از افرادی را که طعمه‌ این مرد کلاهبردار شده بودند، شناسایی کنند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرد کلاهبردار با اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما با چرب زبانی و پوشیدن لباس‌های شیک، طعمه‌هایش را فریب می‌داده تا بتواند نقشه‌ کلاهبرداری‌هایش را عملی کند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از محل کار این مرد، 3 نوع کارت ویزیت متعلق به 3 شرکت مختلف کشف شده است، افزود: این مرد به طعمه‌هایش می‌گفت مدیرعامل این 3شرکت است و این در حالی بود که هیچ کدام از شرکت‌ها واقعی نبودند و شماره ثبت تمامی آنها یکی بود.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه طعمه‌های این مرد اگر کمی دقت کرده و هوشیار بودند، متوجه صوری بودن این شرکت‌ها می‌شدند، از شهروندانی که طعمه این مرد کلاهبردار قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 72913

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز