گروه حوادث:‌ مرد جوان بعد از خرید مقدار زیادی میوه، هزینه آن را با چک‌پول‌های جعلی پرداخت کرد اما همین کار او باعث شد پلیس راز باند بزرگ جعل ‌چک‌‌های مسافرتی را فاش کند.

هفته گذشته مرد میوه فروشی نزد ماموران پلیس پاکدشت رفت و مدعی شد یکی از مشتریانش بعد از خرید مقدار زیادی میوه، هزینه آن را با استفاده از چک‌پول‌های جعلی پرداخت کرده است. این مرد در تشریح ماجرا گفت: در حال فروش میوه بودم که مرد جوانی نزد من آمد و مقدار زیادی میوه خرید.

در‌حالی‌که قیمت میوه‌ها بیشتر از 50 هزار تومان شده بود، این مرد 2 عدد چک‌پول 50 هزار تومانی به من داد و بعد از آنکه بقیه پول او را پرداخت کردم، میوه‌ها را با خود برد. اما هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که با بررسی چک‌پول‌ها متوجه جعلی بودن آنها شدم و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیس برای دستگیری خریدار میوه‌ها آغاز شد و ماموران بعد از دریافت مشخصات این مرد و زیر نظر گرفتن تمامی افرادی که در بازار حضور داشتند موفق شدند او را شناسایی کنند.  با کشف 600 هزار تومان چک‌پول جعلی در جیب این مرد،  وی بازداشت و توسط ماموران به اداره آگاهی پاکدشت انتقال یافت.

در حالی که مرد جوان قصد داشت با پیشنهاد رشوه 100هزار تومانی، ماموران را فریب دهد و از دست آنها فرار کند، بازجویی‌های تخصصی از او آغاز شد و  و ی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف به خرید میوه با استفاده از چک‌پول‌های جعلی گفت: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با مردی به نام رضا آشنا شدم که در جعل چک‌های مسافرتی فعالیت داشت.

از آنجا که این مرد مدعی بود در کار خودش حرفه‌ای است و هیچ‌کس نمی‌تواند چک‌پول‌هایی را که باند  او جعل کرده از نمونه واقعی آن تشخیص بدهد، وسوسه شدم و تصمیم گرفتم با او وارد معامله شوم. به همین خاطر با پرداخت مبلغ هنگفتی به او مقدار زیادی چک‌پول 50 هزار تومانی جعلی از وی خریداری کردم و تصمیم گرفتم آنها را در بازار خرج کنم.

مرد جاعل افزود: بعد از آنکه از مرد میوه فروش مقدار زیادی میوه خریدار کرده و هزینه آن را با چک‌پول‌های جعلی پرداخت کردم این مرد متوجه جعلی بودن چک‌ها شد و من دستگیر شدم.  بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای دستگیری  اعضای باند جعل چک‌ها آغاز شد و ماموران با استفاده از اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار آنها قرار داده بود، موفق شدند رضا را شناسایی و دستگیر کنند.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به همدستی با باند جعل چک‌پول‌ها بیان کرد: جاعل اصلی چک‌ها یکی از بستگانم است که در یکی از شهرهای غربی کشور زندگی می‌کند، بعد از اینکه این مرد چک‌ها را با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشت جعل می‌کرد، آنها را به تهران می‌فرستاد و با همدستی همدیگر به‌فروش می‌رساندیم.

سرهنگ زند‌ه‌شو - رئیس پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت-  با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات رضا، ماموران به بهانه خرید مقدار زیادی چک‌پول جعلی، جاعل اصلی را به پاکدشت کشاندند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: با کشف مقداری چک‌پول جعلی از این مرد، تمامی اعضای باند به اتهام تهیه و توزیع چک‌پول‌های جعلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد

کد خبر 73009

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز