پلیس در تعقیب یک کلاهبردار نامرئی است که با جعل چک‌های‌ بانکی و امضای صاحبان حساب‌، میلیون‌ها تومان از حساب آنها سرقت کرده است.

29 مردادماه، نماینده یک شرکت بزرگ بازرگانی با مراجعه به دادسرای تهران از یک کلاهبردار ناشناس به اتهام برداشت 235 میلیون تومان از حساب شرکت بدون اطلاع صاحبان حساب شکایت کرد.

با طرح این شکایت، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند، اما از ‌آنجا که بانکی که چک‌ها در آن نقد شده بود فاقد دوربین مداربسته بود، کارآگاهان پلیس تنها توانستند با اطلاعاتی که شاهدان در اختیار آنها قرار دادند، چهره‌نگاری نه چندان واضحی از متهم به دست بیاورند.

در حالی که تحقیقات درباره این متهم مرموز ادامه داشت، اواخر شهریورماه  شکایت مشابهی از سوی یک شرکت تجاری دیگر به اداره 13 پلیس آگاهی ارسال شد. 

این بار، مرد کلاهبردار با جعل یک چک 190 میلیون تومانی، که امضای صاحب حساب به طرز ماهرانه‌ای روی آن جعل شده بود به بانک رفته و اقدام به نقد کردن چک کرده بود اما از آنجا که بانک مورد نظر دوربین مداربسته داشت، تصویر واضحی از متهم در دوربین ضبط شده بود.

هنگامی که این تصویر در اختیار کارمندان نخستین بانک قرار گرفت، آنها گفتند که وی همان مردی است که اقدام به نقد کردن چک 235 میلیون تومانی کرده است و به این ترتیب ماموران دریافتند سرقت از هر  دو حساب بانکی از سوی یک نفر صورت گرفته است..

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در 2 مورد دیگر نیز با برداشت‌های 95 و 120 میلیون تومانی از حساب افراد دیگری مواجه شدند که آنها هم با استفاده از چک‌های جعلی که امضای شاکیان به طرز ماهرانه‌ای روی آنها جعل شده بود صورت گرفته بود.

تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته این بانک‌ها نیز نشان می‌داد این مرد همان متهم تحت تعقیبی است که کلاهبرداری‌های قبلی را بدون برجای گذاشتن سرنخی از خود رقم زده بود.

سرهنگ عباسعلی  محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر از کارمندان بانک‌ها نیز خواست تا در مواردی که رقم‌های چک، بالا بوده یا شخص وصول‌کننده ناشناس است، حتی‌المقدور، صاحب حساب را در جریان گذاشته و در بررسی مدارک دقت لازم را انجام دهند.

شناسایی کنید

از آنجا که هنوز سرنخی از مخفیگاه مرد جاعل به دست نیامده است، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 3 تهران، با دستور چاپ عکس بدون پوشش مردی که اقدام به وصول چک‌های جعلی می‌کند، از افرادی که اطلاعاتی درباره هویت واقعی و مخفیگاه این متهم دارند درخواست کرد به اداره 13 پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 51055434 تماس بگیرند.

کد خبر 73201

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز