گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بحرانی مردم نوار غزه و لزوم اتخاذ راهکار عملی برای پایان دادن به این شرایط تأکید کرد:

با توجه به اینکه در برخی کشورها بحث قطع ارتباط با رژیم‌صهیونیستی و اعمال فشارهای اقتصادی بر این رژیم مطرح شده است و برخی کشورها نیز در این عرصه وارد عمل شده‌اند، این موضوع باید فراگیر شده و تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

علی لاریجانی که روز گذشته برای شرکت در اجلاس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به ترکیه رفت، در فرودگاه آنکارا و در پاسخ به پرسش ایرنا گفت: در مقابل دیدگان جهانیان و مدعیان حقوق‌بشر این‌طور سفاکانه نسبت به مردم غزه عمل می‌شود و برخی کشورها از کنار آن عبور می‌کنند، اما به هر حال باید تلاش‌هایی انجام شود تا این وقایع دردناک هرچه سریع‌تر پایان یابد.

وی همچنین روز گذشته در دیدار عبدالله گل، رئیس‌جمهوری و رجب‌طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه تحولات غزه را مورد بحث قرار داد و امروز نیز در نشست مجمع مجالس کشورهای اسلامی با هدف بررسی راهکارهای پایان دادن به شرایط بحرانی غزه شرکت می‌کند.

محورهای مذاکرات با غرب

وزیر امور خارجه هم روز گذشته پس از نواختن زنگ مقاومت در مدرسه متقین منطقه 12 تهران در جمع خبرنگاران، محورهای مذاکرات کشورهای منطقه با غرب برای حل مشکل غزه را تأکید بر 4گام توقف عملیات نظامی رژیم‌صهیونیستی، عقب‌نشینی این رژیم از غزه، بازشدن معابر و گذرگاه‌ها و قطع حملات موشکی از سوی کشتی‌های رژیم‌صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

به گزارش مهر، منوچهر متکی با اشاره به دور جدید گفت‌وگوها با سازمان کنفرانس اسلامی در مورد غزه گفت که قرار است هیأتی از طرف این سازمان به تهران بیاید، اما زمان آن هنوز هماهنگ نشده است.

وی در تشریح شیوه ارسال کمک‌های بشردوستانه‌ ایران به غزه نیز بیان داشت:‌ بخشی از کمک‌ها توسط هواپیما منتقل شده که با ادامه انتقال کمک‌ها هنوز موافقت نکرده‌اند‌؛ کشتی اعزام شده از ایران نیز در آب‌های بین مصر و غزه است و تلاش‌ها برای پهلوگرفتن آن در بندر غزه ادامه دارد.

ممانعت از رسیدن کشتی ایرانی به غزه

در همین حال، سید احمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال احمر روز گذشته در گفت‌وگو با مهر گفت: نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کشتی حامل 2000 تن کمک‌های مردمی ایران به غزه شده است. 

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم روز گذشته در نشستی در فرهنگسرای رسانه که ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز حضور داشت، عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی در قبال بحران غزه را بسیار ضعیف و مواضع عربستان و مصر را بد خواند.

کد خبر 72922

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز