چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

سحر قاسم نژاد: از چند ماه پیش فعالان بازار لوازم خانگی پیش‌بینی می‌کردند با توجه به کاهش قیمت مواداولیه و البته کاهش قدرت خرید مردم، تولید‌کنندگان به‌زودی ناچار به کاهش قیمت محصولات خود خواهند شد.

با این حال در هفته‌های گذشته گروهی از تولیدکنندگان سرسختانه در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کردند و بهانه می‌آوردند  محصولاتی که روانه بازار می‌کنند از مواداولیه انبار شده وگران ساخته شده و در نتیجه قادر نیستند به بهای قبول زیان، قیمت‌ها را کاهش دهند.
اما در نهایت همان شد که انتظار می‌رفت و آن طور که رئیس اتحادیه لوازم خانگی می‌گوید موج ارزانی بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره وارد بازار شده و ورود خود را با کاهش قیمت LCD یکی از تولیدکنندگان اعلام کرده است.

محمد طحان پور به همشهری می‌گوید: قیمت تلویزیون‌های LCD این هفته 10 تا 15 درصد کاهش یافته و این افت قیمت را می‌توان به‌عنوان اولین گام از کاهش قیمت‌ها به فال نیک گرفت.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی  می‌افزاید: قیمت‌ تلویزیون‌های LCD یکی از شرکت‌های معتبر کره بسته به اندازه آنها 100 تا 600 هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته طحان‌پور، بهای تلویزیون‌های 40 اینچ سینما خانواده از 4 میلیون و 590 هزار تومان به 3 میلیون و 990 هزار تومان کاهش یافته است به جز این تلویزیون‌های کوچک‌تر از این نوع هم کاهش قیمت‌ را تجربه کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال قیمت یکی از LCD‌های 999 هزار تومانی به 799 هزار تومان رسیده و قیمت یکی دیگر از تلویزیون‌های LCD از 849 هزار تومان به 749 هزار تومان کاهش یافته است.

او تاکید می‌کند: این کاهش قیمت‌ها کالاهای موجود در فروشگاه‌های بزرگ را هم شامل می‌شود و فروشندگان موظف‌ هستند کاهش قیمت‌ها را که از سوی یکی از شرکت‌های وارد‌کننده بزرگ اعمال شده رعایت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان

 لوازم خانگی تهران به خریداران توصیه می‌کند که در هنگام خرید حتما اشانتیون این LCD‌ها را هم دریافت کنند؛ به‌عنوان مثال LCD‌های تا اندازه‌ 40 اینچ یک DVD پلیر رایگان به همراه دارد.

طحان پوردرادامه با اشاره به دیگر اقلام مشمول کاهش قیمت می‌گوید: کولرسازان همه ساله در دی ماه قیمت تولیدات خود را 10 تا 15 درصد افزایش می‌دهند اما امسال قیمت‌ها را بدون تغییر نسبت به سال گذشته اعلام کرده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص مقاومت بعضی از تولید‌کنندگان در برابر موج کاهش قیمت می‌گوید: در سنوات گذشته تولید کننده‌ها بلافاصله بعد از افزایش قیمت مواداولیه، این تغییر را در قیمت محصولاتشان اعمال می‌کردند اما امسال با کاهش قیمت مواداولیه از کاهش قیمت محصولاتشان طفره می‌روند.او پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال همه تولیدکنندگان ناچار به کاهش قیمت‌ها شوند چون به جز کاهش قیمت مواداولیه، بازار خرید و فروش هم به‌علت  قرار داشتن در ماه‌های محرم و صفر و بقایای طرح مالیات بر ارزش افزوده با رکود شدید دست به گریبان است.

طحان پور معتقد است  که تولید‌کنندگان لوازم خانگی تصمیم به کاهش قیمت تولیدات خود گرفته‌اند چون در غیراین صورت از گردونه رقابت دور خواهند ماند ومتضرر خواهند شد. او در ادامه با اشاره به لزوم ارائه خدمات پس از فروش مناسب تاکید می‌کند: آرامش فروشنده در ارائه خدمات نتایج مثبتی در پی دارد چون باعث جذب و جلب اعتماد مشتری می‌شود.

کد خبر 72967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز