مدیریت و کارکنان دبیرستان توحید وابسته به اداره آموزش‌وپرورش منطقه١٨ با اجرای برنامه‌های‌ تشویقی مختلف برای ترویج فرهنگ نماز اول وقت بین دانش‌آموزان و تربیت بچه‌های مسجدی تلاش می‌کنند.

نیکنام

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : در مدرسه هیئت امنایی توحید، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، یعنی بچه‌های پایه‌های تحصیلی هفتم تا نهم درس می‌خوانند. پایه و مقطع تحصیلی‌ای که به تعبیر مدیر مدرسه هیئت امنایی توحید از مهم‌ترین دوران زندگی در دوره نوجوانی و بلوغ فکری و جسمی و از طرف دیگر مقطعی برای انتخاب رشته تحصیلی و ورود به دوره دوم متوسطه به شمار می‌رود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

«ابوالفضل مرادی» مدیر دبیرستان توحید با اشاره به اهمیت دوره نوجوانی و مرحله بلوغ فکری و شکل‌گیری شخصیت آنان می‌افزاید: «مدرسه به‌عنوان خانه دوم بچه‌ها تاثیر بسزایی در این موضوعات دارد و در همین زمینه مهم‌ترین پروژه فرهنگی ما، تربیت بچه‌های مسجدی در کنار درس و تحصیل است تا در آینده به جوانانی مومن و موفق تبدیل شوند. برای اینکه به اهدافمان در این زمینه برسیم اجرای برنامه‌های مختلفی را در سال تحصیلی پیش‌بینی کرده‌ایم مثلا ارائه «کارت امتیاز» به دانش‌آموزانی که در اقامه نماز جماعت ظهر و عصر این مدرسه حضور مستمر داشته باشند. ناگفته نماند با هماهنگی انجام شده دانش‌آموزانی که با مساجد محله‌شان مثل شهرک امام خمینی (ره)، شهرک صاحب‌الزمان (عج)، شهرک ولی‌عصر (عج) و... ارتباط دارند و نماز جماعت مغرب و عشاء را در این محل‌ها اقامه کنند نیز از امتیاز دریافت «کارت امتیاز» استفاده می‌کنند.»

دانش آموزان مسجدی امتیاز می‌گیرند

البته برخی از کارت‌های امتیاز مدرسه هیئت امنایی توحید مربوط به مشارکت بچه‌ها در امور جاری مثل برگزاری مراسم صبحگاه است، مثل قرائت قرآن و دعای فرج، عضویت در گروه بسیج، حضور در گروه‌های تواشیح و... البته دانش‌آموزانی که بتوانند تعدادی از دوستان خود را جذب مسجد و نماز جماعت کنند به ازای هر نفر کارت امتیاز ویژه دریافت می‌کنند. این نکته را هم باید گفت که کارت‌های امتیاز کاربردهای مختلفی برای دانش آموزان دارد؛ اگر امتیاز دانش آموزان به حد نصاب تعیین‌شده برسد می‌توانند برای دریافت جوایز مختلف به دفتر مدرسه مراجعه کنند و یا با ارائه کارت‌ها به معلمان خود از چند نمره تشویقی برای بالا بردن معدل نهایی بهره‌مند شوند.

 مدیر مدرسه هیئت امنایی توحید در پایان ضمن قدردانی از همه همکارانش در بخش‌های مختلف در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت اول وقت و فرهنگ مسجدی بین دانش‌آموزان، از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از برنامه‌های مستمر مدرسه خبر می‌دهد و می‌گوید: «آمار قبولی دانش‌آموزان پایه نهم با رتبه‌های ممتاز در مدارس و آموزشگاه‌های نمونه تهران از جمله دبیرستان‌های البرز، امام حسین(ع)، فرهنگ و تیزهوشان نشان‌دهنده زحمات همکارانم، والدین و همت والای دانش‌آموزان است که امیدواریم این افتخارها همچنان ادامه یابد.»

کد خبر 731266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد مهدی شائقی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    سلام . مدرسه خوبی است و من ازش راضیم حتی برای بعضی از روز های خاص پذیرایی نیز می‌کنند
  • یک مادر IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    3 0
    این خیلی خوبه که بچه ها را با نماز مانوس کنند و چه خوب که این کارها از مدرسه آغاز بشه. چون بچه ها در جمع هم سن و سال هاشون بیشتر به این کارها تشویق می شوند تا توی خونه. متاسفانه اکثرشون هم تک فرزند هستند و برادر و خواهری هم ندارن که در نمازخوندن از هم چیزی یاد بگیرن و تلاش کنن تا بهتر از همدیگر باشن.