یک کارشناس مسائل دفاعی نوشت: هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران از رزمایش ذوالفقار، نمایش قدرت ملی در سطح بازدارندگی نظامی است.

رزمایش ارتش

کوروش بوستانی - کارشناس مسائل دفاعی: آزمایش تجهیزات و جنگ افزارهای پیشرفته بویژه سامانه های پدافندی و پهپادی، از جمله اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توجه محافل سیاسی نظامی دنیا را به خود جلب کرد و تحلیل های گوناگونی درباره اهداف جمهوری اسلامی ایران از برپایی این رزمایش توسط آنها ارائه شد، اما آنچه مشخص است و باید برآن تأکید داشت این است که هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران از این رزمایش، نمایش قدرت ملی در سطح بازدارندگی نظامی است.

جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت تأمین منافع و حفظ امنیت ملی با تکیه بر توان داخلی، راهبردهای مناسبی را تدوین کرده و برای پیاده سازی آن، متناسب با موقعیت ژئوپلتیکی خود و همچنین مختصات دشمنان منطقه ای و فرامنطقه‌ای، اقدامات لازم را برای مقابله با تهدیدهای خارجی بعمل آورده است.

در واقع آنچه در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ و دیگر رزمایش های برگزار شده توسط نیروهای مسلح  از توان دفاعی نیروهای مسلح کشورمان پدیدار می شود، نمایش بخشی از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر راهبرد بازدارندگی نظامی است.

جمهوری اسلامی ایران با اجرای این رزمایش­ها و آزمایش تجهیزات پیشرفته و با قابلیت های بالا، نظریه بازدارندگی جدیدی را فارغ از داشتن سلاح هسته ای به منصه ظهور رسانده به نحوی که اکنون ایران اسلامی بدون داشتن سلاح هسته ای در سطح بازدارندگی نظامی بسیار قوی در سطح دنیا قرار گرفته است.

امروز بازدارندگی ایران اسلامی به مدد ملتی قهرمان و بصیر و نیروهای مسلحی آماده و مجهز، به سطحی رسیده است که دشمنان نظام و کشور می دانند تجاوز به ایران اسلامی آنچنان هزینه ای برای آنها بوجود خواهد آورد که تا سالیان سال توان پرداخت این هزینه را نخواهند داشت.

بدون شک دریافت پیام اصلی این رزمایش از سوی دشمنان، تأمین کننده ثبات منطقه و جهان خواهد بود و در غیر این صورت هر نوع اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران با ماهیت نظامی، دفاع همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.

کد خبر 731963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha