وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران، اظهاراتی مداخله‌جویانه مطرح کرد و گفت که بهتر است تهران به مسائل داخلی خود بپردازد.

کاترین کولونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه فرانس۲۴، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه به اظهار سفیر کشورش به وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه ال‌سی‌آی تی‌وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه تصریح کرد که تهران باید قبل از انتقاد به فرانسه به آنچه در داخل کشورش می‌گذرد، نگاه کند.

کولونا در ادامه مداخله‌های فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان مدعی شد: این ایران است که از طریق بازداشت اتباع فرانسوی سیاست‌های بدی را دنبال می‌کند.

 رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین مدعی شد: به یاد داشته باشیم که در فرانسه برخلاف آنچه در ایران می‌گذرد  آزادی مطبوعات وجود دارد و این (آزادی) توسط یک قاضی در چارچوب یک قوه قضاییه مستقل نظارت می‌شود.

وی در ادامه گفت که در فرانسه هیچ قانونی برای مقابله با کفرگویی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در پی اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی ایران عصر روز سه‌شنبه "نیکلاس رش" سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در جریان این احضار ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزش های اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی می باشد.

سفیر فرانسه نیز در پاسخ تأکید کرد که دیدگاه‌های مطرح شده و متن یادداشت اعتراض ایران را سریعا به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.

احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه | هشدار شدید اللحن به پاریس

نخستین واکنش رسمی ایران به اقدام‌ نشریه فرانسوی؛ وزارت خارجه بیانیه داد | انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران تعطیل شد

کد خبر 732840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 26
  • نشاط IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    31 17
    بله راست میگه اراذل فکر می کنن سرکوب معترضان رو در راهپیمایی‌های روزهای شنبه اشون مردم دنیا فراموش می کنن
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    41 27
    سفیر فرانسه بایستی اخراج بشه، این حداقل کاره
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    35 23
    راست گفته!!!!!!! شما مسائل و مشکلات کشور را حل کنید!!! بگذارید کفار در بی تدبیری های خودشان نابود شوند!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      1 2
      مسائل و مشکلات کشور زیر سر همین کفاره
  • محمود خانلاری IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    20 27
    نمی دانم چرا شکر خوردن این فرانسوی ها تمامی نداره. چطور شما هر اظهار نظر بی ربطی می کنید. اقوام بدبخت ظلم پذیر شماها را این قدر وقیح و شنیع کردند.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    33 16
    این آزادی مطبوعات در فرانسه اجازه می دهد هولوکاست ادعائی اسرائیلی ها در جنگ جهانی. دوم هم زیر سوال برود ؟!
  • فرزاته IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    36 18
    من نمیدونم واقعا چه اتفاقی افتاده ولی کسی حق توهین به دین و مذهب نداره از طرفی باید هم بپذیریم که تو ایران آزادی مطبوعات نداریم آزادی خبر رسانی وجود نداره نمونه حکمی که برای افشا کننده ماجرای سیسمونی دختر قالیباف بریده شده
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    21 15
    این لولو نمی فهمه که شب عید کریسمس 700 خودرو به آتش کشیده شد که به ایران می گوید بهتر است به مسائل داخلی خودش بپردازد این لولو که می گوید برای جلوگیری از توهین به ادیان هیچ قانونی وجود ندارد کشورهای اسلامی هم هر روز به خیابانها بریزند و بزرگترین توهین ها را به همه بزرگان و دولتمردان فرانسوی بدهند دیوار سفارتخانه هایشان را پر از توهین کنند شهروندانشان را مورد توهین قرار دهند تا اینها آدم شوند و دست از توهین به مقدسات دست بردارند گر چه خداوند انتقام دینش را خواهد گرفت اما ما باید به وظیفه خود عمل کنیم
  • امانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    20 13
    خوب من سئوالم از این خانم وزیر این هست اگر مطبوعات شما خبرنگاران شما نخبگان سیاسی و اجتماعی شما کوچکترین حرفی انتقادی ویا رد واقعه خیالی هولوکاست انجام دهند آیا شما خانم‌وزیر به همین راحتی از انها دفاع میکنید یا طبق قانون آزادی خودتان آنها را به چندین سال حبس ویا سایر جرائم دیگر محکوم نمی کنید در اینکه آزادی مطبوعات درنظر شما یعنی توهین به مقدسات ملتها مخصوصا مسلمانان و آداب ورسوم آنها هست هیچ شکی نیست همین چند وقت پیش ریاست پارلمان اروپا که سخنان او نشات گرفته از خوی و خلق شما اروپایی ها وانچه را که بدان اعتقاد راسخ دارید نگفت اروپا همچون باغ هست و مابقی جهان همچون جنگل که البته منظورش واضح بود جنگل بودن نشانه ای از دارابودن حیوانات وحشی و درنده هست و باغ بودن یعنی گل و بلبل البته از آدمکشان وقصابانی مثل شما اروپایی ها که چند قرن اخیر جز کشتار و ویرانی برای ملل جهان مخصوصا آفریقا و آسیا چیزی به یادگار نمانده این قبیل حرفها بعید هم‌نیست متاسفانه بعضی از حکام ملل جهان خصوصا خاورمیانه عربی هم کمک حال شما دراین جنایات هستند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    26 17
    وزیر امور خارجه فرانسه چقدر احمق! توهین به حضرت آقا جزو مسائل کشور ایران نیست؟! این چجوری وزیر شده؟ جمهوری اسلامی باید جوابی که فرانسه مستحقش باشد به آن بدهد کوتاه بیاییم تاوان خواهیم داد.کوتاه آمدن را نشانه ضعف ما خواهند داتست.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    23 16
    باید محکم بزنید توی دهن فرانسوی های حرامزاده ،این حرامزاده ها به همه چیز و همه کس به اسم آزادی بیان توهین می کنند . در صورتی که کثیف تز از خودشان وجود ندارد .
  • بابائی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    22 12
    و این در حالی است که فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون در امور داخلی دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. فرانسه جنایتکار از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    23 13
    به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد / اقدام توهین آمیز نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع نخواهد بود
  • بابائی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    16 8
    مذاکره ایران با فرانسه از همان ابتدا غلط و اشتباه بود چون به خاطر که فرانسه جنایتکار دشمن تاریخی مردم ایران بوده است.
  • اعتراض IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    23 11
    دفاع بی‌شرمانه وزیر خارجه فرانسه از اقدامات توهین‌آمیز نشریه شارلی‌ابدو
  • AU ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    آیا دولت فرانسه ارسال خونهای آلوده را به یاد دارد؟؟؟؟
  • بابائی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است. و این در حالی است که فرانسه جنایتکار ... دست‌نشانده رژیم کودک‌کش سعودی از سال 2015 تاکنون در نقض توافق هسته ای کنار آمریکا جنایتکار بوده است. و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2017 تاکنون در نقض برجام کنار آمریکا جنایتکار بوده است. فرانسه جنایتکار به همراه کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق و کشورهای اروپایی ضد علیه ملت ایران و ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • بابائی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    بهترین گزینه و پاسخ مردم ایران، ارتش و سپاه 100 درصد فقط نابودی پایگاه های آمریکا در عراق، سوریه و خاورمیانه است. در زمان که انگلیس جنایتکار و فرانسه جنایتکار و آمریکا جنایتکار و اروپا همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کردند و متاسفانه ظریف و عراقچی وغیره هم با انگلیس، جنایتکار، فرانسه و آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار مذاکره و همه جانبه همکاری می کردند چرا؟ سه کشور اروپایی جنایتکارعضو برجام، همه جانبه از اغتشاشگران حمایت کردند شرم آور و تاسف بار است. سه کشور اروپایی عضو برجام، آتش بیار معرکه اغتشاشات انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در این روزها با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران و تهدید به تحریم و اعمال آن، آتش بیار معرکه اغتشاشات شده‌اند.
  • بابائی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    به فرانسه جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. جای بسی تاسف است در شرایطی که مقامات کشورهای اروپایی داعیه حقوق بشر و به طور خاص، حقوق زنان را سر می دهند،در کشوری اروپایی، یک بانوی ایرانی در جایگاه یک مقام عالی دیپلماتیک مورد حمله سلاح سرد قرار گرفته و البته همزمان در داخل کشور ایران این گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای اروپایی با توزیع سلاح و ساماندهی اراذل و اوباش جان آحاد ملت ایران و جوانان و زنان این مرز و بوم را مورد حمله قرار داده اند و همان مقامات اروپایی علیرغم ادعاهای دروغین، سکوت اختیار کرده اند! این اقدامات به رهبری گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق که بیش از این سبب سلب حیات از بیش از 18 هزار هموطن ایرانی ما شده اند، صورت گرفته و بنابر سوابق این گروه تروریستی ،این عمل حرکت جدیدی از سوی آنها نیست و جای تعجب ندارد! تعجب اینجاست که این گروه تروریستی در مامنی که مقامات اروپایی مدعی حقوق بشر برایشان فراهم کرده
  • بابائی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    ناتو جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود اسرائیل جنایتکار هم به اوکراین کمک میکند سوال اینجاست پس چرا ناتو بابت کمک به اوکراین تحریم نمی شود همانطور که غرب به اوکراین کمک میکند و این در حالی است که اوکراین هم از سال 1400 تاکنون علیه روسیه از سلاح های ساخت آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی استفاده کرده است و هنوز استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های آمریکایی استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های کشورهای اروپایی استفاده می کند چرا؟ عربستان سعودی از سال 1394 تاکنون در جنگ یمن از سلاح های اسرائیلی استفاده می کند چرا؟ دیگر هیچ کس در اروپا و منطقه و جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد. همانطور که غرب به ائتلاف متجاوز سعودی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی میکند
  • محسن IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    اخراج سفیر فرانسه.یک کاریکاتور مستهجن هم از خانواده مکرون جلو سفارت ایران در فرانسه آویزان کنید.مسابقه هم برگزار کنید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    ما دیگر به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین نیاز نداریم و فقط در برابر مقابله دخالت، مداخله گری، اهانت، خیانت، تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش بمب اتمی نیاز داریم به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • بابائی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    پیام ما هم به آمریکا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید. پیام ما هم به اروپا جنایتکار روشن است به کشتار مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه پایان دهید و ارسال تسلیحات به عربستان سعودی، امارات، اوکراین، اسرائیل و مزدورانشان را متوقف کنید. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد. عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی امارات و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • بابائی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند. دوستان آمریکا حامی القاعده هستند. دوستان آمریکا حامی داعش هستند. دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند. دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. دولتمردان آلبانی بدانند در اختیار قرار دادن قلمرو کشور خود به عنوان پایگاه سازمان تروریستی منافقین مصداق آشکار تروریسم دولتی است و این آتشی که برافروخته‌اند در آینده دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
  • بابائی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    غربی ها جنایتکار چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟ کشورهای غربی جنایتکار که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟ کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند. که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند. دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
  • بابائی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 0
    چرا عربستان سعودی حادثه تروریستی شیراز را محکوم نکرد القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است. القاعده هم همان داعش است. چون به خاطر که داعش از سال 2011 تاکنون یکی از دستگاه های دولت تروریست عربستان سعودی است. از شهریور ماه سال 1359 تاکنون در هر جای ایران، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است. عربستان سعودی جنایتکار یکی از حامی اصلی مالی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    از تعطیلی موسسه تحقیقات فرانسه در ایران استقبال می کنیم
  • بابائی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    ادامه مداخله‌های فرانسه جنایتکار و سایر کشورهای اروپایی جنایتکار در امور داخلی کشورمان به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.