چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

کریستین ساندرا ابی زید در سال ۱۹۷۹ در کالیفرنیا متولد شد. وی افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا و مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم در دولت بایدن است. کریستین، دختر ارتشبد جان ابی زید فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا است.

Christine Abizaid

به گزارش همشهری آنلاین، کریستین ابی زید به عنوان یک مقام اطلاعاتی ضد تروریسم در آژانس اطلاعات دفاعی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده کار کرده است.

در دولت باراک اوباما، او به عنوان مشاور ارشد و دستیار رئیس‌جمهور در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم حضور داشت. وی در سال ۱۳۹۳ به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع در امور افغانستان، پاکستان و آسیای میانه منصوب شد.

زندگینامه: کریستین ابی زید (۱۹۷۹-)

کریستین ابی زید از ژوئن ۲۰۲۱ مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم (ان‌سی‌تی‌سی) است.

در سال ۲۰۲۲، کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ابی‌ زید در جلسه اتاق وضعیت ۱ ژوئن ۲۰۲۲ با رئیس جمهور جو بایدن برای آماده‌سازی برای حمله پهپادی ایمن الظواهری، رهبر القاعده، شرکت داشته است.  

زندگینامه: کریستین ابی زید (۱۹۷۹-)

ابی زید در پرسشنامه سال ۲۰۲۱ خود به کمیته اطلاعاتی منتخب سنای ایالات متحده، فاش کرد که با یک زن ازدواج کرده است. او همچنین در جلسه تایید سنا توسط همسرش همراهی شد. نیویورک تایمز اشاره کرد که او اولین زن و اولین همجنس گرایی بود که به عنوان رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم (ان‌سی‌تی‌سی) تایید شد.

آخرین بروزرسانی Jan ۱۱, ۲۰۲۳ - چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

کد خبر 734281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha