چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: زوج جوان برای گرفتن انتقام از همسایه،‌ نقشه عجیبی را طرح کردند. آنها با تهیه اسید و پاشیدن آن روی خودروهای مدل بالای همسایه، این خودروها را تخریب کردند اما دوربین‌های مداربسته محل زندگی آنها، راز این زوج را فاش کرد.

رسیدگی به این پرونده 20 دی ماه و به‌دنبال تماس تلفنی زن میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 در دستور کار کارآگاهان اداره 16 آگاهی پایتخت قرارگرفت. این زن مدعی بود افراد ناشناسی روی خودروی گرانقیمت او اسید پاشیده و باعث تخریب آن شده‌اند.

با اعزام واحد گشت کلانتری 101 تجریش به محل حادثه در شمال تهران، تحقیقات درخصوص این شکایت آغاز شد.

درحالی‌که پلیس احتمال می‌داد، افراد ناشناس به خاطر انتقام‌جویی اقدام به پاشیدن اسید روی خودروی شاکی کرده‌اند، تحقیقات از مالک خودرو آغاز شد. 

وقتی این زن و همسرش به ماموران گفتند که چند ماه قبل نیز افراد ناشناسی با پاشیدن اسید روی 2 خودروی مدل بالا که متعلق به 2 عضو دیگر این خانواده بود، باعث تخریب آنها شده‌اند، فرضیه انتقام‌جویی قوت گرفت و ماجرا به پایگاه 16 پلیس آگاهی تهران گزارش شد.

به این ترتیب، رسیدگی به این موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت و آنها برای کشف راز اسیدپاشی‌های مرموز وارد عمل شدند.

ردپایی در دوربین مداربسته

کارآگاهان که در جست‌وجوی سرنخی برای شناسایی افراد اسیدپاش بودند، وقتی متوجه شدند مجتمع مسکونی که شاکی در آنجا زندگی می‌کند مجهز به دوربین مداربسته است به بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها پرداختند و در این میان با تصویر زنی روبه‌رو شدند که در حال پاشیدن اسید روی خودروی زن میانسال بود.

وقتی مشخص شد این زن، دختر جوان یکی از ساکنان مجتمع است ماموران وی را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با اعلام این خبر گفت: این زن جوان و همسرش سعی داشتند وانمود کنند که اسیدپاش فرد دیگری است.

آنها حتی با ریختن اسید روی خودروی یکی از اعضای خانواده خود، قصد فریب ماموران و منحرف کردن مسیر تحقیقات را داشتند اما وقتی بازجویی از هر دوی آنها آغاز شد، متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به جرم خود اعتراف کردند.

انتقام اسیدی

وی ادامه داد: این زوج جوان گفتند که به خاطر اختلافاتی که خانواده آنها با خانواده شاکی داشته‌اند، تصمیم گرفته بودند از آنها انتقام بگیرند.

به همین خاطر بعد از تهیه اسید به سراغ 3 خودروی این خانواده رفته و در زمان‌های مختلف روی آنها اسید پاشیده‌اند. آنها همچنین مدعی شدند برای آنکه کسی به آنها شک نکند، روی خودروی یکی از اعضای خانواده خود نیز اسید پاشیده بودند تا مسیر تحقیقات را منحرف کنند اما تصور نمی‌کردند دوربین‌های مداربسته مجتمع، تصویر یکی از آنها را هنگام پاشیدن اسید ضبط کرده باشد. 

انتقام‌های عجولانه

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه اختلافات جزئی و پیش‌پاافتاده و اشتباه افراد در حل اینگونه اختلافات، علت اصلی تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در مراجع انتظامی و قضائی است و هزینه زیادی را به سیستم پلیس و دستگاه قضائی و طرفین دعوا تحمیل می‌کند، از شهروندان خواست هنگام بروز این اختلافات از افراد معتمد برای حل آنها کمک بگیرند و هیچ‌وقت عجولانه دست به کارهای انتقام‌جویانه نزنند.

کد خبر 73604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز