سرگردانی برای پیداکردن جای پارک خودرو در قطب گردشگری شهر تهران از جمله مشکلاتی است که گردشگران و اهالی غربی‌ترین با آن روبرو هستند. شاید علت آن را بتوان همجواری مکان‌های گردشگری با برج‌های مسکونی مانند دریاچه شهدای خلیج‌فارس در محله دریاچه دانست.

منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، با برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری منطقه ۲۲ در ۳ نقطه از این محدوده با مشارکت بخش خصوصی پارکینگ‌هایی با ظرفیت‌ بیشمار احداث می‌شود. قرار است ۸ هزار و ۳۰۰ واحد پارکینگ برای رفاه و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر به اهالی و گردشگران ساخته و به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه ۲۲ درباره این اقدام می‌گوید: «روزانه شهروندان بسیاری برای بازدید از مجموعه‌های گردشگری مانند دریاچه شهدای‌خلیج فارس، بوستان‌های جنگلی چیتگر، لتمان کن، جوانمردان و آبشار به این منطقه مراجعه می‌کنند. به همین خاطر باید به تعداد کافی پارکینگ وجود داشته باشد تا شهروندان دغدغه جای پارک خودرو را نداشته باشند.»

 اکنون معضل کمبود جای پارک خودرو در این منطقه به دلیل تراکم جمعیتی و وسعت جغرافیایی همانند سایر مناطق نیست، اما پیش‌بینی می‌شود باتوجه به بارگذاری جمعیت، در آینده نزدیک این منطقه هم درگیر شود. به همین دلیل، «حمیدرضا حاجوی»ساخت ۳ پارکینگ در این منطقه را در دستور کار قرار داده است. او در این باره چنین توضیح می‌دهد: «یکی  پارکینگ طبقاتی چیتگر با ظرفیت ۵ هزار و ۷۰۰واحد است که میزان پیشرفت فعالیت عمرانی آن را می توان ۴۶درصد ارزیابی کرد. همچنین پارکینگ طبقاتی جوانمردان با هزار و ۸۰۰واحد و شهرک‌چشمه با ظرفیت۸۰۰ واحد هم در حال ساخت است.»

کد خبر 736264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha