بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای ساماندهی و کمک به کارتن‌خواب‌های محله و اطراف آن آستین‌ همتشان را بالا زده‌اند تا در این شب‌های سرد و استخوان‌سوز سرپناهی امن داشته باشند و همچنین فرصتی پیش آید تا آسیب‌دیدگان از دام اعتیاد رهایی یابند.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، آنها با راه‌اندازی مجمع مطالبات در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کن به دنبال تحقق اهدافی همچون حمایت معیشتی از کارتن‌خواب‌ها و کمک به بازگشت آنها به زندگی هستند.

حجت‌الاسلام «محمد امیری» در این باره می‌گوید: «این مجمع در زمینه خدمت‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها فعالیت دارد و تا کنون چند جلسه این مجمع در مسجد ابوالفضل (ع) برگزار شده است. امام جماعت و دو تن از فعالان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در آن عضو هستند و هدف ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و تلاش برای کمک به ترک اعتیاد، اشتغال آنها و بازگشت‌شان به زندگی عادی است. در همین راستا اهالی این مسجد در برخی از مناسبت‌ها غذای گرم میان کارتن‌خواب‌ها توزیع می‌کنند.»

امیری به فعال بودن مرکز قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) منطقه کن، محله بالان اشاره می‌کند و می‌گوید: «کانون فرهنگی هنری «سروش علقمه»  مسجد ابوالفضل(ع) در سال ۱۳۹۱تاسیس شد و اعضای آن در جمع آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته های ارزاق و پوشاک و برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی و هنری فعالند. این کانون بیش از ۱۲۰ عضو دارد. علاوه بر این اقدامات، مسجد صندوق قرض‌الحسنه فعالی نیز در زمینه اهدای وام به اقشار مختلف به ویژه جوانان در آستانه ازدواج و دانشجو راه‌اندازی کرده است و هر سال حداقل به ۱۵۰متقاضی وام پرداخت می‌کند. همچنین خیریه مسجد ۸۰خانواده را تحت پوشش دارد و هر۳ ماه یک بار بسته ارزاق و در مهر ماه بسته لوازم التحریر کیف و کفش و همچنین در آستانه سال نو کمک نقدی به این خانواده اهدا می‌شود.»

کد خبر 736880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha