گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی یک جاعل حرفه‌ای است که با معرفی خود به‌عنوان پسر مردی ثروتمند به بانک رفته و از حساب وی میلیون‌ها تومان برداشت کرده است.

جست‌وجوی پلیس برای دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای اوایل سال گذشته و زمانی آغاز شد که مرد ثروتمندی با ماموران پلیس تماس گرفت و از دستبرد 545 میلیون تومانی به حساب بانکی‌اش خبر داد.

« به بانک رفته بودم تا کارهای‌ مالی شرکتم را انجام دهم که متوجه شدم 545میلیون تومان از حسابم سرقت شده است. ابتدا فکر کردم، اشتباهی صورت گرفته اما وقتی همراه مسئول بانک به بررسی حسابم پرداختیم، فهمیدیم چند روز قبل فردی به بانک مراجعه کرده و با معرفی خودش به‌عنوان پسرم، این مبلغ را از حسابم برداشت کرده است.»

مرد ثروتمند در حالی این جملات را به افسر تحقیق می‌گفت که بررسی‌ها نشان می‌داد وی اصلا پسری با مشخصات فردی که از حساب او برداشت کرده بود، ندارد.

با این اطلاعات، ماجرا به بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 6 گزارش شد و به دستور وی گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، سارق میلیونی را شناسایی و دستگیر کنند.

گروه تحقیق در نخستین اقدام، عازم بانکی شد که کلاهبردار حرفه‌ای با مراجعه به آنجا، نقشه خود را عملی کرده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد فردی که خود را پسر مرد ثروتمند معرفی کرده بود، با ارائه مدارک شناسایی جعلی، کارمندان بانک را فریب داده و با استفاده از چک‌هایی که امضای صاحب حساب روی آنها جعل شده بود، در 3مرحله اقدام به برداشت مبالغ میلیونی از حساب وی کرده بود.

این اطلاعات در حالی در اختیار کارآگاهان قرار می‌گرفت که وقتی آنها خواستند با بررسی‌ فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته به سرنخ‌هایی از مرد جاعل دست پیدا کنند، متوجه شدند این بانک فاقد دوربین است و هیچ سرنخی از مرد جاعل وجود ندارد.

به این ترتیب، بررسی‌ها در شاخه دیگری ادامه یافت و ماموران در تحقیقات انجام شده دریافتند این جاعل حرفه‌ای بعد از سرقت از حساب بانکی مرد ثروتمند، برای انجام معاملاتی به چند صرافی در تهران مراجعه کرده است.

با حضور کارآگاهان در این صرافی‌ها مشخص شد وی در جریان معاملاتی که انجام داده از مشخصات جعلی استفاده کرده و تنها ردی که از خود بر جا گذاشته است یک برگ فتوکپی شناسنامه‌ای جعلی‌ است که عکس او روی آن به چشم می‌خورد.

با به دست آمدن این سرنخ‌، تصویر متهم در اختیار تمامی واحد‌های گشت پلیس قرار گرفت اما از آنجا که تا‌کنون هیچ ردی از این مجرم تحت تعقیب به دست نیامده است، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 6 تهران با دستور چاپ عکس بدون پوشش او در روزنامه‌ها، از کسانی‌ که اطلاعاتی درخصوص هویت واقعی و مخفیگاه متهم دارند درخواست کرد به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه یا با شماره تلفن 51055434 تماس بگیرند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با بیان این خبر از کارمندان بانک‌ها خواست در هنگام افتتاح حساب یا برداشت وجه با رقم‌های بالا از حساب اشخاص، در شناسایی هویت فرد وصول‌کننده نهایت دقت را به‌عمل آورند و پیش از وصول اینگونه چک‌ها هماهنگی‌های لازم را با صاحب‌حساب انجام دهند تا از بروز مشکلاتی برای صاحبان حساب و همچنین تحمیل هزینه‌های بعدی به سیستم بانکی، مراجع انتظامی و قضائی جلوگیری شود.

کد خبر 73857

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز