چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد در منطقه ۵ در طرح تفکیک زباله از مبدا با اداره بازیافت شهرداری مشارکت می‌کنند.

بازیافت

به گزارش همشهری آنلاین، با آغاز دور جدید فعالیت مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری مذاکره با روسای هیئت مدیره شهرک‌ها و مجتمع‌های بالای ۵۰ واحد در منطقه ۵ آغاز شده است. «حسن کریمی‌پور» رئیس اداره بازیافت منطقه ۵، می‌گوید: «۷ شهرک و ۲۷۳ مجتمع مسکونی در منطقه ۵ وجود دارد. مذاکره با هیئت مدیره‌ها و تشویق ساکنان این مجتمع‌ها مهم‌ترین برنامه اداره بازیافت منطقه ۵ است که به‌طور مستمر انجام می‌شود. تا به امروز ۲۶ مجتمع مسکونی بالای ۵۰ واحد و ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار در این طرح با ما همکاری کرده‌اند و ۹ هزار و ۱۸۹ کیلوگرم پسمانده خشک دریافت شده است.»

تفکیک زباله از مبدأ در ۲۷۳ مجتمع مسکونی منطقه ۵

کریمی پور در ادامه می‌گوید: «برای تسهیل مشارکت ساکنان شهرک‌ها و مجتمع‌ها و اجرای طرح تفکیک زباله، ذخیره‌سازی و تحویل پسماندهای خشک، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و هیات مدیره شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد منعقد شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه کارشناسان اداره بازیافت با آموزش چهره به چهره و نیازسنجی برای تأمین مخازن زباله خشک مجتمع‌ها تلاش می‌کنند تا برنامه جمع‌آوری زباله و پسماند خشک به‌طور منظم و بدون وقفه انجام شود.»

رئیس اداره بازیافت منطقه ۵ به طرح تفکیک زباله از مبدأ در بزرگ‌ترین شهرک غرب تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: «همکاری با ۳۳ بلوک مسکونی اکباتان و بازاچه های فازهای ۱ تا ۶ شهرک اکباتان نیز در دستور کار قرار گرفته است. اجرای طرح تفکیک زباله در این شهرک در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد است. امیدواریم اجرای چنین طرح‌هایی ضمن تقویت حس مسئولیت‌پذیری در خصوص انتقال به‌موقع پسماند از منازل به مخازن، نگهداری بهتر مخازن، قابل‌دسترس نبودن زباله‌ها برای زباله‌گردها و کاهش حیوانات موذی، حفظ محیط‌زیست، کاهش پسماند و اصلاح الگوی مصرف شود.»

تفکیک زباله از مبدأ در ۲۷۳ مجتمع مسکونی منطقه ۵

کد خبر 740378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha