یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم تقاضا برای خرید سهام مپنا، روز یکشنبه ۱۳بهمن بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود و بر این اساس سهام این شرکت‌ پرطرفدارترین سهم روز شد.

در این روز ۲۱۷ دستور خرید برای ۷.۶ میلیون سهم مپنا به ارزش ۸.۵ میلیارد ریال به ثبت رسید. این در حالی بود که حجم تقاضا برای خرید سهام پالایش نفت اصفهان امروز با کاهش مواجه شد و به حدود دو میلیون سهم به ارزش ۷.۹۲ میلیارد ریال رسید.

از سوی دیگر پس از بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری غدیر، نام این شرکت در فهرست شرکت‌های حاضر در جدول تقاضا جای گرفت به طوری که این شرکت با ۴۵ تقاضا برای دو میلیون سهم به ارزش ۳.۵ میلیارد ریال در ردیف سوم جدول یاد شده ایستاد.

در جدول عرضه نیز امروز باز هم سرمایه‌گذاری امید صدر نشین بود و ۵ هزار و ۸۱۳ نفر در صف فروش ۵.۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۸.۶۵ میلیارد ریال ایستادند.

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران کاهش ۱۶.۵ واحدی شاخص کل قیمت سهام را در پی داشت و در پایان معاملات این شاخص به ۸ هزار و ۴۹۱ واحد بازگشت.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم در دادوستدهای امروز بورس تهران به ترتیب ۱۶.۳ واحد و ۴.۷ افت کردند.

امروز ارزش معاملات بورس تهران به ۹۴ میلیارد ریال رسید و در مجموع ۴۵ میلیون سهم در این بازار دادوستد شد.

کد خبر 74395

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز