سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: باغ موزه کتیبه‌ها با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان روز سه شنبه در کاخ نیاوران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر برپا شد، دکتر مهدی موسویریس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت که موضوع باغ کتیبه‌ها فقط یک اثر تاریخی نیست بلکه پاسداشت تاریخ اندیشه ایرانی است.

وی یاداور شد: انقلاب نگارش و کتابت یکی از مهمترین انقلاب‌ها در تاریخ بوده است و از روی این کتیبه‌ها می‌توان فهمید که در روزگاران گذشته، انسانها به پاسداشت محیط زیست، خاک، دریا و بسیاری از مواردی که امروز به آن اهمیت داده می‌شود، توجه می‌کردند.

موسوی افزود: راه‌اندازی این باغ موزه علاوه براین که نسل جوان را با پیشینه خود آشنا می‌کند، برای استفاده دانشجویان و محققان نیز بسیار مفید است.

مدبر مجموعه کاخ نیاوران نیز در مورد روند شکل‌گیری باغ موزه کتیبه‌ها گفت: برپایی تور انقلاب به منظور بازدید دانش آموزان از کاخ نیاوران، نمایشگاه کاریکاتوربا عنوانوطن برای ماموریتمبا نگاهی طنز به کتابماموریتی برای وطنمنوشته محمدرضا پهلوی و نمایشگاهاز مشروطه تا انقلاب اسلامیرا از برنامه های مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ نیاوران به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌اعلام کرد.

در ادامه این مراسماسفندبار رحیم مشاییرییس سازمان میراث فرهنگی به همراه جمعی از مدیران این سازمان و کارشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی، باغ موزه کتیبه‌ها را افتتاح کرد .

در این باغ موزه بیش از 70 نمونه از کتیبه های تاریخی سراسر کشور ارایه شده است.

کد خبر 74582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز