اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۲۰ رأی موافق اصلاحیه مصوبه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله شهر خوی را به تصویب رساندند.

زلزله خوی

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و سومین جلسه علنی این شورا بررسی نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیات تلفیق به مصوبه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله شهر خوی را در دستور کار داشتند که در همین راستا نرجس سلیمانی با اشاره به اعتراض هیئت تطبیق گفت: با توجه به ماده ۷۰ قانون شهرداری‌ها، این مصوبه از سوی هیئت تلفیق مغایر با قانون دانسته شده چرا که کلیه عوارض دریافتی هر شهر باید در همان شهر هزینه شود.

او افزود: بر همین اساس پیشنهاد دادیم شهرداری از طریق جمع‌آوری و ارسال تجهیزات و امکانات در این زمینه کمک کند و در حقیقت در بحث کمک رسانی به هموطنان‌مان از طریق جمع‌آوری کمک‌ها وارد شود.

آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران نیز گفت: پیشنهاد بنده در این باره اصلاح است تا به شهرداری اجازه داده شود کمک‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد را جمع‌آوری کند و خود نیز کمک اقلام و تجهیزات را تا سقف ۱۵ میلیارد تومان هزینه کند. بی تردید در اجرای بند ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از طریق هماهنگی با دستگاه‌های استانی می‌توان نسبت به این موضوع اقدام و گزارش آن نیز به شورا ارائه شود.

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: در زلزله کرمانشاه کمک درباره امکانات و تجهیزات انجام شده و کمک نقدی نیز ظاهرا انجام شده، این موضوع در صورتیکه ستاد بحران کشور شرایط را بحرانی احساس کند می‌تواند مجوز برای کمک مالی را بدهد. لذا این امر سابقه داشته و فرمانداری تهران مصوبه شورا را در مورد مشابه به تایید رسانده، لذا متوجه نیستم چرا این بار موضوع مورد ابهام و ایراد قرار گرفته است.

چمران ریاست شورای شهر تهران نیز در ادامه گفت: آنچه که فرمانداری اعلام می‌کند مر قانون است ولی باید موضوع در هیات تطبیق مطرح شود چرا که می‌توانیم معادل ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های تخصصی و اقلام را انجام دهیم.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی با ۲۰ رأی موافق اصلاح مصوبه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی را تحت عنوان اینکه ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های تخصصی و اقلام مورد نیاز انجام شود مورد موافقت قرار دادند.

کد خبر 746521
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha