مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی اصلاحی و مقایسه‌ای را برای جایگزینی لایحه هدفمند کردن یارانه حامل‌های انرژی در 13 ماده به مجلس ارائه کرد

 و طی آن خواستار اصلاح قیمت حامل‌های انرژی طی مدت 6 سال و حذف پرداخت نقدی یارانه‌ها شده است. براساس این طرح جایگزین، همزمان با بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز طرحی مقایسه‌ای را در 13 ماده برای جایگزینی لایحه دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها به مجلس ارائه کرد.

این مرکز در مقدمه طرح جایگزین خود برای اصلاح لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها آورده است: از 7 ماه قبل و همزمان با تشکیل کمیسیون ویژه، ابعاد طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و حاصل این اقدام تهیه 11گزارش است که در تعامل با کمیسیون ویژه و کمیسیون‌های تخصصی با حضور کارشناسان دولت، مورد بررسی و مداقه قرار گرفت و به بازنگری در متن لایحه دولت انجامید.

مرکز پژوهش‌ها اضافه کرد: طرح اصلاحی مرکز با در نظر گرفتن تایید رویکرد دولت در حذف یارانه‌ حامل‌های انرژی و هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و برای اجتناب از تبعات آن ارائه شده است.

تغییر در جزئیات طرح تحول اقتصادی قطعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعمال تغییر در جزئیات لایحه تحول اقتصادی دولت در مجلس قطعی است.به گزارش فارس،  محمد‌حسین فرهنگی افزود: پس از تصویب کلیات لایحه طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، تغییر در جزئیات این لایحه قطعی است. 

وی ادامه داد: به‌ویژه در بحث گازوئیل با توجه به تاثیر قیمت آن بر حمل‌ونقل و قیمت تمام شده کالاهای تولیدی و وارداتی حساسیت بیشتر است.  فرهنگی درخصوص اینکه به‌نظرتان طرح تحول اقتصادی سال آینده اجرایی می‌شود، پاسخ داد: اجرایی ‌شدن طرح تحول اقتصادی در کشور منتظر رای مجلس است. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در بودجه سال 88 نیز اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، درصورت هر گونه تصمیم‌‌گیری در مجلس، این تصمیم‌ها بر بودجه سال آینده نیز اعمال خواهد شد.  نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا تصمیم مجلس درخصوص لایحه طرح تحول اقتصادی بر ارقام و ردیف‌های بودجه سال آینده تاثیر خواهد گذاشت.

سرنوشت منابع هدفمند کردن یارانه‌ها در بودجه 88

رضا عبداللهی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تاثیر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و لایحه بودجه 88 گفت: این 2لایحه به موازات هم در مجلس در حال بررسی است، دولت 8500میلیارد تومان از منابع خود در لایحه بودجه سال آینده را از محل هدفمند کردن یارانه‌ها دیده است و اگر تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به طول بینجامد و به لایحه بودجه 88 نرسد، دولت می‌تواند در سال آینده و پس از تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، این رقم 8500میلیارد تومان را به‌صورت متمم بودجه استفاده کند.

کد خبر 74679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز