جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

۵۳۹نهال در بوستان زندگی و همین تعداد نهال در پارک‌شهر به تعداد و نیت شهدای منطقه۱۲ غرس شد.

کاشت نهال

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۲ در آئین کاشت ۵۳۹نهال در پارک‌شهر گفت: «با تلاش در این جهت و حتی با کاشت یک نهال کوچک می‌توانیم شهری آباد، سرسبز و مصفا داشته باشیم. با این اقدام می‌توان بیش از پیش به محیط‌زیست احترام گذاشته و آن را احیا کنیم.»

«امیر یزدی» با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) که «هرکه درختی بکارد، هربار انسانی یا یکی از مخلوق خدا از آن بخورد، برای وی صدقه‌ای محسوب شود» افزود: «با توجه به جایگاه خاص و تشویق و ترغیب انسان به کاشت درخت که در دین مقدس اسلام شده و همچنین توصیه مقام معظم رهبری، مراسم کاشت نهال در بوستان‌های منطقه۱۲ انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: «غرس نهال در بوستان‌های ‌شهر و زندگی، به تعداد و نیت شهدای منطقه انجام شد و در این طرح بیشتر نهال‌ها مثمر بودند تا مردم از ثمره و میوه‌ آنها استفاده کنند. برخی دیگر از نهال‌ها که غیرمثمر هستند، برای حفظ حیات پرندگان موجود در بوستان‌ها که نیاز به تغذیه از آنها دارند، کاشته شد.»

وی در پایان گفت: «حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود به‌خصوص نهال‌ها و درختان، قطعاً بدون مشارکت فعال شهروندان ممکن نیست. وظیفه تک‌تک ما حفظ و نگه‌داری فضای سبز شهری است که به‌عنوان یک وظیفه ملی و دینی شناخته شده است.»

در این مراسم که با حضور خانواده معزز شهدا، دانش‌آموزان و گروه‌های مردم‌نهاد برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی به اجرا درآمد و حاضران از خدمات ارائه شده در غرفه‌های ورزشی، کودک و آموزش کاشت کاکتوس بهره‌مند شدند.

گفتنی است؛ در ماه جاری ۱۰۰هزار اصله نهال برای مشارکت مردم در کاشت نهال به در منازل شهروندان منطقه۱۲ تحویل داده می‌شود و افرادی که درخواست نهال برای کاشت در حیاط منازل خود دارند، می‌توانند به بخش ۱۳۷پلاس در برنامه تهران‌من مراجعه کنند.

کد خبر 747547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha