کیوسک‌داران تهران در یک ارتباط چهره به چهره با مسئولان شهرداری تهران، مجمع امور صنفی و اداره کل اماکن به تعامل می‌نشینند.

این نشست به گفته محمدحسن امراللهی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران به‌زودی و با هدف رفع سوءتفاهمات حاصله درخصوص ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تشکیل خواهد شد.

امراللهی درمصاحبه با همشهری موضع شهرداری تهران را نسبت به کیوسک‌داران کاملا مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهرداری تهران آنان را به‌عنوان اقشار فرهنگی که کار عرضه و فروش محصولات فرهنگی را برعهده دارند شناخته و همواره حداکثر مساعدت را با آنان داشته و خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی شهرداری تاکید کرد: کیوسک‌داران از هنگامی که مطبوعات در ایران توسعه یافته صرف‌نظر از ماهیت اقتصادی و تجاری به‌عنوان اقشار فرهنگی شناخته شده اند و هم‌اکنون نیز آنچه در قالب ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی آن هم با همکاری صاحبان این کیوسک‌ها در دستور کار شهرداری تهران قراردارد تنها از منظر زیباسازی شهری، استاندارد‌سازی‌ و رسیدگی و بهبود وضعیت آنها به لحاظ کیفی، ایمنی و حفظ حرمت و شأن صاحبان این غرفه‌ها و شهروندان تهرانی است.

وی ادامه داد: ‌در سال 69 نیز که شهرداری اقدام به جمع‌آوری 1200 کیوسک سطح شهر کرده بود هرگز نه تنها سراغ کیوسک‌های فروش مطبوعات که کار عرضه محصولات فرهنگی را بر عهده داشتند، نرفت بلکه میزهای عرضه مطبوعات کیوسک‌ها را با هدف حفاظت در برابر گرما، سرما، و تابش خورشید ساماندهی کرد و هم‌اکنون نیز شهرداری تهران با صرف هزینه 13میلیون تومان برای هر غرفه در نظر دارد به جای کیوسک‌های فایبرگلاس نازیبا و ناامن فعلی، کیوسک‌های فلزی استاندارد با قفسه بندی مناسب طراحی کند تا جایگزین چینش نامناسب فعلی نشریات شود.

وی تصریح کرد:‌ برخلاف برخی اظهارات مغرضانه که با هدف انحراف اذهان و مشوش کردن خاطر اقشار آسیب‌پذیر و زحمتکش کیوسک‌داران  پخش شده است، شهرداری تهران به هیچ وجه نه قصد قطع آب و برق و تلفن کیوسک‌داران و نه مخالفتی با فعالیت‌های رایج آنان دارد.

کد خبر 74942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز