سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: پیدا شدن کارت شناسایی یک وکیل دادگستری در خودروی 4 مرد جوان راز سرقت‌های آنها را فاش کرد.

اعضای این باند در نیمه‌های شب مسافران را سوار خودروی خود می‌کردند ، اما در بین راه اموال آنها را با تهدید چاقو به سرقت می‌بردند.

بامداد یکشنبه گذشته ماموران گشت‌ کلانتری 14 شهر قدس، در حوالی شهریار به یک خودروی پراید که 4 سرنشین داشت و با سرعت زیادی در حرکت بود مشکوک شدند.

آنها بعد از متوقف کردن این خودرو به تحقیق از سرنشینان آن پرداختند، اما مردان جوان مدعی شدند که جرمی مرتکب نشده‌‌اند و برای آنکه زودتر به مقصد برسند با سرعت زیاد حرکت می‌کردند.

ماموران که به این 4 جوان مشکوک شده بودند، به بازرسی بدنی آنها پرداختند و در این میان 4 قبضه چاقو از آنها کشف کردند. به این ترتیب بررسی‌ها ادامه یافت و ماموران با مشاهده یک ساک مسافرتی که در صندوق عقب خودرو بود، تحقیق از مردان جوان را آغاز کردند.

در حالی که سرنشینان پراید مدعی بود این ساک متعلق به آنهاست، ماموران در بازرسی داخل ساک متوجه مدارک شناسایی یک وکیل دادگستری شدند که عکس او شباهتی به هیچکدام از سرنشینان خودرو نداشت. بنابراین مردان جوان بازداشت و برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

زورگیری از وکیل دادگستری

ماموران با به دست آوردن شماره تماس وکیل دادگستری، از وی خواستند برای شناسایی متهمان به کلانتری مراجعه کند. وقتی وکیل جوان مقابل 4 مرد مرموز قرار گرفت، همه آنها را شناخت و مدعی شد این افراد همان کسانی هستند که اموال او را به سرقت برده‌اند.

این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: تازه به تهران رسیده بودم و می‌خواستم از میدان آزادی به خانه‌ یکی از اقوامم در پونک بروم که خودرویی مقابلم توقف کرد. این 4 جوان داخل خودرو نشسته بودند و من که فکر می‌کردم آنها مسافر هستند، سوار خودرو شدم.

قبل از سوار شدن، یکی از آنها که مدعی بود مقصد او نزدیک‌تر است از ماشین پیاده شد و من در صندلی عقب و درست بین 2 مردی که فکر می‌کردم مسافر هستند نشستم. هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودیم که یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و شروع به تهدید من کرد.

ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند اما وقتی چاقوی سرنشینان دیگر را دیدم فهمیدم در دام سارقان گرفتار شده‌‌ام. آنها بعد از اینکه با تهدید چاقو ساک مسافرتی، پول‌  نقد، کارت عابر بانک و مدارکم را به سرقت بردند، مرا به بیرون از ماشین پرت کردند و پا به فرار گذاشتند.

در همان لحظه خواستم شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کنم اما سارقان برای اینکه نتوانم آنها را شناسایی کنم، در صندوق عقب را بالا زدند تا شماره پلاک دیده نشود.

بعد از اظهارات وکیل جوان، بازجویی از مردان سارق آغاز و مشخص شد آنها پیش از این هم به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بودند.

متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند با اعتراف به سرقت از مسافران گفتند: در نیمه‌های شب، حوالی میدان آزادی پرسه می‌زدیم و افرادی را که تازه از شهرستان به تهران آمده بودند،  به‌عنوان مسافر سوار خودرو می‌کردیم. بعد هم در طول مسیر با تهدید چاقو اموالشان را به سرقت برده و متواری می‌شدیم.

سرهنگ مهدی یارندی - معاون اجتماعی پلیس استان تهران- با بیان این خبر گفت: در جریان تحقیقات تکمیلی، اعضای این باند به 20 فقره زورگیری   اعتراف کردند که 14 فقره آن در تهران و بقیه در شهریار و کرج رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون تعدادی از شاکیان شناسایی شده‌اند، افزود: از آنجا که احتمال می‌رود این متهمان از افراد  دیگری هم سرقت کرده‌ باشند، قاضی پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ آنها را  در روزنامه‌ها  صادر کرده و شهروندانی که با این شگرد مورد دستبرد اعضای این باند قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شکایت به اداره آگاهی شهریار واقع در شهرک اداری این شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 75044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز